Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

spiller terran, også så e hva som var i ferd med å skje, hadde selvfølgelig blokert ramp, hadde et par marines så han ikke kom for nærme blokaden. stressa som faen for og få tanks.... mens han på laget mitt kalte meg noob osv, banna som faen, så sa jeg han og skulle lage masse canons med ramp, fikk 2 tanks + 10 marines ganske kjapt, begynte å ødelegge cannons osv, mens e gjorde det så bygde jeg starport å starta å ta hoved basen til de andre :D

Hehe, opplevde noe liknende noen uker tilbake når en prøvde samme taktikk på meg. Tenkte, javel da får du bare bygge kanoner du da, så trekker jeg meg tilbake å lager Factory og Starport. Siege tanks og Banshee, gg ;) (Det var ikke mer plass rundt mineralene, fullt av bygninger.)

Dette var Steppes og han hadde tatt begge gold, ganske dårlig at han ikke hadde greid å produsere noen hær innen jeg gjorde motangrep.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tapte for første gang mot en Photon Cannon rush, var vel uungåelig når jeg presterte å dra meg langt vekkk i minimappet når jeg skulle begynne, trykket s på scv-ene når jeg skulle trykke command center og bygge scv og ikke satt inn flere scv-er mot første cannon.

Latterlige greier.

Lenke til kommentar

Jeg også sleit en del mot cannon rushes, men det er nesten garantert win nå. Regner med du spiller Terran siden du nevner scv. Er det åpenbart at han skal cannon rushe, så kan du bare fortsette med det du gjør helt til han har kastet bort en del mineraler på å bygge pylons og cannons. Lift off hele basen din og plasser på din natural, hvor du pumper ut marines og slakter basen hans. En cannonrushin toss har ikke engang en gateway, og du møter null og niks motstand.

En annen ting som også er hysterisk morsomt er jo så fort du skjønner at her er det et cannonrush på gang, så slenger du ned en engineering bay, lifter off hele scv'en din, slenger den i basen hans, og bygger PF. Pewpew. Fight cheese with Cheese :p

Lenke til kommentar

Haha, hvorfor tenkte jeg ikke på det. Suicida jo for å stoppe cannonsa hans, kunne bare flytta basen og sent marines jeg produserte ned rampa så hadde det vært win. Trodde han skulle turtle med cannons, for regnet ikke med at folk faktisk gjorde det, silverfolk ass :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

En annen ting som også er hysterisk morsomt er jo så fort du skjønner at her er det et cannonrush på gang, så slenger du ned en engineering bay, lifter off hele scv'en din, slenger den i basen hans, og bygger PF. Pewpew. Fight cheese with Cheese :p

Her skjønte jeg ikke hva du mente, kan du forklare litt nærmere?

Lenke til kommentar

Engineeringbay gjør at du kan gjøre om Command centeret til et Planetary Fortress som gjør skade. Mao: motstanderen prøver å cannon-rushe deg, du får smekket opp en engineering bay, flytter commandcenteret ditt til hans base og tar ned nexuset hans.

(Grunnen til at du tar med SCV-ene dine er at du vil reparere/mine med dem)

Endret av blackbrrd
Lenke til kommentar

Så video av det tidligere i tråden. En profesjonell spiller som bygde to PLanetary Fortress midt i basen til fienden under Placement Matches i betaen.

TLO fra Team Liquid.

Det var duden. Jeg er ikke så inn på slike profesjonelle spillere så jeg husker ikke navnene på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...