Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Mener du det er en grei deal? Det er totalt latterlig at det koster penger i det hele tatt.

AtW

Grei, og grei... Jeg gir egentlig litt faen så lenge jeg kan spille. Jeg liker nicket mitt, og har ingen planer om å bytte det. Men joda - en tidssperre ville nok vært mye mer forbrukervennlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette gjelder WoW

Blir vel noe tilsvarende for SC2 og

Når det gjelder Korea:

The exact offer is if you are a South Korea-based player subscribed to WoW, you have free access to to StarCraft II: Wings of Liberty as well as the multiplayer service on Battle.net.

Otherwise the price locally for unlimited lifetime access will cost 58$, 8.20$ for a 30-day pass, and 1.70$ for 24 hours.The game is available by digital download only.

Link

Lenke til kommentar

Stemmer det at Koreanerne betaler månedlig for Starcraft 2? :ermm:

Såvidt jeg vet så kan de velge mellom månedsavgift eller fullpris?

AtW

aha, det er sånt opplegg de har.

I det minste gjorde det ikke slik at du måtte betale månedlig for hver av spilla, likevel, litt dårlig gjort, men de gjør vel slik for å overleve, er bare glad for at jeg slipper å betale!

Ja, stakkars lille blizzard sliter vel med å holde hodet over vannet, med tapsprosjekt som wow og starcraft 2...

AtW

Lenke til kommentar

Nå er jeg dritt lei av og lese om all molbodiskusjonen om pris i denne tråden. Opprett en ny trådd for Starcraft og pris diskusjon. Sier seg selv at Blizzard vil tjene mest mulig penger. Uten penger ingen nye spill. Så bare bra for oss att de tjener penger. Amen.

Lenke til kommentar

Nå er jeg dritt lei av og lese om all molbodiskusjonen om pris i denne tråden. Opprett en ny trådd for Starcraft og pris diskusjon. Sier seg selv at Blizzard vil tjene mest mulig penger. Uten penger ingen nye spill. Så bare bra for oss att de tjener penger. Amen.

Det er en genrell tråd som spillet, taktikk har sine egne spesifike tråder, sånn jeg ser det så er det godt innenfor trådens tema. Ikke alle diskusjoner i denne tråden er like interessante for alle, uansett om det er pris eller noe annet det handler om. Videre er det jo ikke få som påstår at blizzard er drevet av kvalitet, og ønsket om å lage best mulig spill. Det er ikke unisoon enighet om at de kun er ute etter å tjene mest mulig penger.

Ikke skjønner jeg at det skal hindre diskusjonen heller? Prisingen på et produkt er jo relevant for forbrukeren, uavhengig av produsentes intensjon.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Så, mikrotransaksjoner på 0.2$/€ osv per ligakamp høres greit ut? Alle har jo råd til det, og Blizzard med inntekt er jo god Blizzard.

Poenget er og forblir betaling for tjenester som definerer spillet er teit.

Kan nevne at jeg har kommet meg igjennom kvalifikasjonskampene. Fikk til og med tre seire på rad, achivement woo :wee: , og endte opp i silver.

Og siden dette er en ganske generell tråd er det ikke unaturlig at det er et tema relatert til spillet som tar over emne til tråden for en liten periode. Bare se bakover :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Mange gode argumenter for hvorfor Blizzard ønsker å unngå mass navneskift her. Likevel er forutinntattheten så sterk hos enkelte, at ingen argumenter er gode nok.

Når et laddersystem først er implementert i selve spillmiljøet, er det (hvertfall for meg) ganske lett å forstå at Blizzard vil prøve å opprettholde en viss standard (legimitet, troverdighet) på det.

I tillegg følger det vel en kostnad med navnebytter. For Blizzard altså. Er vel ikke så rart at de vil dekke den inn? Jeg tviler sterkt på at prisen de tar for å bytte nick blir høyere enn det som er nødvendig for å dekke deres utgifter.

Er det noen andre spill\tjenester med integrert dynamisk rangering som tillater navn-\nickbytte? FIFA krever feks. registrering av ny PSN-\XBOX360(ekv.)-konto. EA har for øvrig sett på muligheten for å ta bort denne muligheten også, ved at de knytter online-delen av spillet til en unik konto.

Jeg skjønner at enkelte kan være interessert i å endre navnet sitt. Såpass interessert at de gidder å gjøre et poeng av at det ikke går an. Uansett bør cooldown, logg og til og med dekking av Blizzards utgifter være greie kompromisser.

Jeg syns også (sett i forhold til Blizzards sannsynlige intensjon), at ens mest brukte nick blir stående i ligaen, inntil man har spilt mest med det nye. Det skiftes altså ingame umiddelbart.

Lenke til kommentar

Utgifter? Det er snakk om å bytte ut én tekststreng!

Angående det å opprettholde en standard, så ser jeg virkelig ikke poenget ditt. På hvilken måte blir det verre om folk får bytte navn en gang i halvåret?

Nei, med en cooldown på et halvt år vil det ikke være like problematisk; du har rett i det.

Jeg mener bare det er vanskelig\umulig å rangere noe som ikke er identifiserbart. Nå er det åpenbart et mål for Blizzard å ha en rangering gående i selve spillet.

Kan innrømme at dette foreløpig er et svakt argument, fordi man strengt tatt ikke får noe særlig begrep om hvordan man er rangert, bare ved å se hvor man ligger i én av tusen likestilte ligaer.

Utgifter? Nå vet kanskje vår aktive moderator mer om dette enn meg, men jeg vil tro at nick er noe som må overvåkes aktivt. Om de kanskje ikke trenger å godkjenne hvert enkelt nick, så er jeg bombesikker på at ressurser må brukes på å luke ut navn som kan virke støtende for enkelte. Dette er spesielt viktig da Blizzard tar penger for sitt produkt, og er ansvarlige for serverene det spilles gjennom.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

epic slutt på en epic game :p

Haha, herregud ! :D

Haha, så evig pent. Var sikker på at tt1 skulle vinne. Skjønte at han kom til å snipe ned bygningene slik han gjorde ganske tidlig. Og tenkte det var avsluttningen dere lo av. Men herregud! Hahah, he got owned.

Lenke til kommentar

Utgifter? Nå vet kanskje vår aktive moderator mer om dette enn meg, men jeg vil tro at nick er noe som må overvåkes aktivt. Om de kanskje ikke trenger å godkjenne hvert enkelt nick, så er jeg bombesikker på at ressurser må brukes på å luke ut navn som kan virke støtende for enkelte. Dette er spesielt viktig da Blizzard tar penger for sitt produkt, og er ansvarlige for serverene det spilles gjennom.

Om man ønsker å overvåke om nick er greie (noe som er helt frivillig for blizzard) så er ikke det en kostnad som er i nærheten av 10 dollar, det tar ca 2 sekund. Det er ren grsikhet.

AtW

Lenke til kommentar

Om man ønsker å overvåke om nick er greie (noe som er helt frivillig for blizzard) så er ikke det en kostnad som er i nærheten av 10 dollar, det tar ca 2 sekund. Det er ren grsikhet.

AtW

navneskifteprosessen er jo også automatisk, så de filtrerer ikke ut stygge navn. Har skifta navnet mitt til sykt stygge ting flere ganger i wow så tar det dem månedsvis før de finner ut av det :p. Da får jeg i det minste ny gratis namechange. Regner med det ikke er lenge før de krever at du betaler for den og.

Lenke til kommentar

eller de som driter seg ut på 2 gate proxy pylon rush når de vet motstanderen ikke har komplett wall off ^^

spiller terran, også så e hva som var i ferd med å skje, hadde selvfølgelig blokert ramp, hadde et par marines så han ikke kom for nærme blokaden. stressa som faen for og få tanks.... mens han på laget mitt kalte meg noob osv, banna som faen, så sa jeg han og skulle lage masse canons med ramp, fikk 2 tanks + 10 marines ganske kjapt, begynte å ødelegge cannons osv, mens e gjorde det så bygde jeg starport å starta å ta hoved basen til de andre :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...