Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon

236 stemmer

1. 1. Cheese taktikker yes/no?

• Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!

Anbefalte innlegg

Å sammenligne å ta betalt for dill som navnebytte, logoer, osv med å ta betalt for å endre på grafikkinnstillinger synes jeg er rimelig drøyt. Navnebytte/logobytte er noe spillet hadde klart seg helt fint uten, mens ingen PC-spill hadde klart seg uten å kunne endre på grafikkinnstillingene pga stor variasjon i hardwaren.

Personlig ser jeg ikke positivt at de tar betalt for alt mulig dill, men hvis spillet koster 300kr istedetfor 500kr som er vanlig og får inn resten av pengene på dill som navnebytte/logobytte er det noe som jeg kommer bra ut av. (Jeg gir f... i navnebytte/logobytte).

Starcraft koster ikke mindre enn vanlige spill (faktisk er vel retail-prisen litt høyere enn vanlig om jeg ikke husker feil)

AtW

Hva retail prisen er vet jeg ikke, men Starcraft2 har vært tilgjengelig for 300kr, mens f.eks Battlefield 2: Bad company 2 kostet ca 400kr når det var nytt. 300kr for et helt nytt high-end spill er billig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å sammenligne å ta betalt for dill som navnebytte, logoer, osv med å ta betalt for å endre på grafikkinnstillinger synes jeg er rimelig drøyt. Navnebytte/logobytte er noe spillet hadde klart seg helt fint uten, mens ingen PC-spill hadde klart seg uten å kunne endre på grafikkinnstillingene pga stor variasjon i hardwaren.

Personlig ser jeg ikke positivt at de tar betalt for alt mulig dill, men hvis spillet koster 300kr istedetfor 500kr som er vanlig og får inn resten av pengene på dill som navnebytte/logobytte er det noe som jeg kommer bra ut av. (Jeg gir f... i navnebytte/logobytte).

Starcraft koster ikke mindre enn vanlige spill (faktisk er vel retail-prisen litt høyere enn vanlig om jeg ikke husker feil)

AtW

Hva retail prisen er vet jeg ikke, men Starcraft2 har vært tilgjengelig for 300kr, mens f.eks Battlefield 2: Bad company 2 kostet ca 400kr når det var nytt. 300kr for et helt nytt high-end spill er billig.

At butikker her i norge velger å kjøre store tilbud på stortitler har da ingenting med blizzards prising å gjøre? Starcraft er ikke billigere enn andre spill, argumentet med billigere spill mot å betale for dill er irrelevant i denne sammenheng, da det er et spill til fullpris.

AtW

Lenke til kommentar

Da er jeg usikker på hva du mener med unik ID. Etter det jeg forstår består din unike ID av nick + character-code, så en forandring av nick (=navnebytte) ville ha vært en forandring av unik ID. Hvis f.eks. noen i SC2-diskusjon-turneen skulle plutselig skifte nick, så ville det ha fått konsekvenser for turneen hvis man ikke manuelt informerer trådstarter og alle involverte om navnebytte.

Når man er med i ladderen, har venner osv, så er de unik identifisert uten at nicket trenger å brukes. Det er ikke sånn at du forsvinner ut av vennelister og rankings av å bytte nick.

AtW

Ah, da har jeg formulert meg feil. Jeg mente ikke at vennelista vil bli ugyldig, men hvis man har hyppige navneskift så kan vennelista di bli ugjenkjennelig. Plutselig står 3 nick i lista di som du aldri har sett før. Med ladder mente jeg at det er allmenn viten at DuckloadRa er den riktige WhiteRa, og ikke VoidRa eller CheeseRa alt ettersom humøret til WhiteRa, noe som er lett å miste oversikten over med hyppige navneskifting. Å skille "fakes" fra den ekte blir også vanskeligere.

Det står jo fulle navn i vennelista? Ihvertfall i min. Ikke ser jeg problemet med "å miste oversiken" heller, hva så? Fakenicking var vanlig i CS, jeg ser ikke problemet, noen andre vet ikke hvem du er, har de noen slags rett og plikt til å koble sammen det? Hvorfor ikke la folk velge selv om de synes gjenkjennelighet er viktig? Og la oss si dette faktisk er et problem, det er ingen grunn til å ta betalt for det, det er ren grådighet.

AtW

Fullt navn for RealID-venner ja, ikke "vanlige" venner. Du ser ikke problemet, jeg ser problemet. Vi kan være enig å være uenig der. Fakenicking er vanlig i CS. Det er også vanlig med å ta seg betalt for triviale online-tjenester også. Betyr det at det er en god ting?

Du har enda ikke gitt meg en kilde hvor det står at blizzard tar seg betalt for SC2-navneskifting.

Lenke til kommentar

Da er jeg usikker på hva du mener med unik ID. Etter det jeg forstår består din unike ID av nick + character-code, så en forandring av nick (=navnebytte) ville ha vært en forandring av unik ID. Hvis f.eks. noen i SC2-diskusjon-turneen skulle plutselig skifte nick, så ville det ha fått konsekvenser for turneen hvis man ikke manuelt informerer trådstarter og alle involverte om navnebytte.

Når man er med i ladderen, har venner osv, så er de unik identifisert uten at nicket trenger å brukes. Det er ikke sånn at du forsvinner ut av vennelister og rankings av å bytte nick.

AtW

Ah, da har jeg formulert meg feil. Jeg mente ikke at vennelista vil bli ugyldig, men hvis man har hyppige navneskift så kan vennelista di bli ugjenkjennelig. Plutselig står 3 nick i lista di som du aldri har sett før. Med ladder mente jeg at det er allmenn viten at DuckloadRa er den riktige WhiteRa, og ikke VoidRa eller CheeseRa alt ettersom humøret til WhiteRa, noe som er lett å miste oversikten over med hyppige navneskifting. Å skille "fakes" fra den ekte blir også vanskeligere.

Det står jo fulle navn i vennelista? Ihvertfall i min. Ikke ser jeg problemet med "å miste oversiken" heller, hva så? Fakenicking var vanlig i CS, jeg ser ikke problemet, noen andre vet ikke hvem du er, har de noen slags rett og plikt til å koble sammen det? Hvorfor ikke la folk velge selv om de synes gjenkjennelighet er viktig? Og la oss si dette faktisk er et problem, det er ingen grunn til å ta betalt for det, det er ren grådighet.

AtW

Fullt navn for RealID-venner ja, ikke "vanlige" venner. Du ser ikke problemet, jeg ser problemet. Vi kan være enig å være uenig der. Fakenicking er vanlig i CS. Det er også vanlig med å ta seg betalt for triviale online-tjenester også. Betyr det at det er en god ting?

Du har enda ikke gitt meg en kilde hvor det står at blizzard tar seg betalt for SC2-navneskifting.

En kilde kom fram tidligere i tråden, det er jo fint om det er feil, men det er vel ikke min plikt noe mer enn din å dokumentere informasjonen vi diskuterer?

Ser du problemet med å betale for å skifte nick? Ser du problemet med å ikke kunne skifte nick om man vil? Personlig er dette rimlig irrelevant for meg i de fleste sammenhenger, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor din "rett" til å slippe at andre skifter nick skal vektes noe høyere enn andre folks rett til å ha det nicket de selv vil. Og nok engang, om man absolutt skal gjøre det vanskelgi å skifte nick, så er dette trivielt å gjøre uten at penger er involvert.

Er det vanlig å ta seg betalt for triviale tjenester i CS? På hvilken måte?

AtW

Lenke til kommentar

Blizzard skrev: "In addition, beyond this initial free name change, we’ll be launching a service similar to the one we offer for World of Warcraft which will allow additional character name changes for a fee. We'll announce more details on how the free name change and additional paid character name changes will be implemented in the near future."

Kilde

Lenke til kommentar

La det gå minst n måneder mellom hvert navnebytte, og gjør (deler av) navnehistorikken offentlig.

Lenke til kommentar

Ser du problemet med å betale for å skifte nick? Ser du problemet med å ikke kunne skifte nick om man vil? Personlig er dette rimlig irrelevant for meg i de fleste sammenhenger, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor din "rett" til å slippe at andre skifter nick skal vektes noe høyere enn andre folks rett til å ha det nicket de selv vil.

Blizzard forsøker å tilby en mer strømlinjet tjeneste, hvor nicket skal være mer persistent (på samme måte som ditt eget navn). Jeg har allerede argumentert for dette. Rett? Dette er Blizzards produkt, så jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Fra mitt synspunkt er det snakk om et spørsmål om design, og ikke "rett".

Er det vanlig å ta seg betalt for triviale tjenester i CS? På hvilken måte?

CS er ikke det eneste spillet på markedet, selv om du bruker CS/Valve som malen for resten av spillverden. Jeg tenkte på tjenester som XBox-Live Gold.

En kilde kom fram tidligere i tråden, det er jo fint om det er feil, men det er vel ikke min plikt noe mer enn din å dokumentere informasjonen vi diskuterer?

Blizzard skrev: "In addition, beyond this initial free name change, we'll be launching a service similar to the one we offer for World of Warcraft which will allow additional character name changes for a fee. We'll announce more details on how the free name change and additional paid character name changes will be implemented in the near future."

Kilde

Takk, jeg overså den quoten, så legger meg paddeflat angående den saken. Å betale for nick synes jeg ikke er akkurat optimalt nei. Jeg kommer nok ikke selv til å bruke denne tjenesten

Edit:

Føyde til valve.

Endret av Patton
Lenke til kommentar

La det gå minst n måneder mellom hvert navnebytte, og gjør (deler av) navnehistorikken offentlig.

Haha, jeg tenkte faktisk på akkurat det samme nettopp. Det hadde faktisk gjort navneskifting oversiktelig. Dessuten burde navneskift også sendes som event til alle i vennelista, slik at de blir oppdatert neste gang de logger inn :)

Lenke til kommentar

Ser du problemet med å betale for å skifte nick? Ser du problemet med å ikke kunne skifte nick om man vil? Personlig er dette rimlig irrelevant for meg i de fleste sammenhenger, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor din "rett" til å slippe at andre skifter nick skal vektes noe høyere enn andre folks rett til å ha det nicket de selv vil.

Blizzard forsøker å tilby en mer strømlinjet tjeneste, hvor nicket skal være mer persistent (på samme måte som ditt eget navn). Jeg har allerede argumentert for dette. Rett? Dette er Blizzards produkt, så jeg skjønner ikke hva du vil fram til. Fra mitt synspunkt er det snakk om et spørsmål om design, og ikke "rett".

Det er et spørsmål om å grafse til seg penger, og som nevnt utallige ganger, selv om man antar det beste er et fåtall nickskift er det 100% trivielt å implementere dette uten betaling.

AtW

Lenke til kommentar

Jeg mente nå mere at folk bruker battlenet-nicket sitt på samme måte som MSN.

Sånn som lillesøster, hun endrer navnet sitt annahver dag etter humør, legger til og fjerner masse symboler osv.

Ahh. Ja, da skjønner jeg. Og det er jeg veldig enig i. Jeg hater nick/statuser som inneholder livshistorier. Bedre med et plaint nick, uten masse stoe bokstaver, tall, tegn og faenskap. Usj.

Lenke til kommentar

Det er veldig mange argumenter for at det skal koste penger å skifte nick som stort sett kan kostes under teppet om blizzard istedenfor bare hadde lagt til en cooldown på nick changes slik at du ikke kan gjøre det når du vil.

Vi kan argumentere fram og tilbake over hvorvidt nickchanging bør koste penger eller ikke, men ingen her inne kan argumentere for at det er en nødvendighet og at blizzard gjør det bare for å forhindre "nick change spam". Det er åpenbart gjort av grådighet og intet annent. Noen av dere bryr dere kanskje ikke så mye. De av oss som har opplevt dette gang på gang mens vi spilte wow der det begynner å ta av ser ikke fram til dagen du kan betale 25$ for å få alle unitsene dine til å skinne rødt mens du spiller. De kommer til å gjøre med sc2 som de gjør med wow, tyne hver krone. Jeg er nesten sjokkert over at man ikke krever en monthly fee for å spille.

Lenke til kommentar
We wanted to let everyone know that in the near future we’ll be allowing everyone a chance to change their chosen StarCraft II character name for free.

In some cases, people chose character names that don’t represent their usual multiplayer nicknames, as they were unaware of how the character names were being used. It’s important to us that everyone is represented by a name of their choosing in their multiplayer games, ladders, and on the forums and community site.

In addition, beyond this initial free name change, we’ll be launching a service similar to the one we offer for World of Warcraft which will allow additional character name changes for a fee. We'll announce more details on how the free name change and additional paid character name changes will be implemented in the near future.[/Quote]

http://eu.battle.net/sc2/en/blog/407872

Nok grining nå?

Dette vil vel si at vi får skifte en gang, og deretter koster det penger. Noen som aner hvor mye det skal koste?

Endret av Taakefjellet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...