Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

I det siste har Blizzard (eller er det Activision?) prøvd seg gradvis fram for hva de kan tyne folk for. Det begynte med at folk kunne kjøpe wow trading cards for å låse opp features (aka pixels) i spillet (hvis man ser bort fra betalte tjenester som migration, osv.), og ting har gradvis utviklet seg derfra. I det siste har jo f.eks. "limited edition" flying mounts blitt lagt ut for salg på nett. $25.00 kostet de, altså mer enn selve spillet. Kroner i kassa for å levere noe som burde vært inkludert i normalprisen.

 

Samtidig kan jo RealID-skandalen nevnes, som skulle tvinge folk til å måtte bruke sitt fulle navn på nett. Dette fordi Blizzard/Activision ble betalt av Facebook for å markedsføre Facebook i sine spill. Så, Blizzard lager fine spill og alt det der, men når det kommer til stykket, så kvier de seg ikke for å utnytte brukerne sine. Grensene tynes stadig, og det er tydelig at de prøver å skvise maks mulig penger, og tyne grensene stadig lenger.

 

http://www.neoseeker.com/news/13616-update-world-of-warcraft-flying-mount-costs-more-than-the-game/

Endret av Rata101
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ærlig talt burde de ha bare laget et system lignende Heroes of Newerth sitt, der man joiner klaner/grupper ingame og automatisk får taggen deres lagt på.

 

Ja det hadde vært en fin løsning på clan tag osv.

 

Men det tjener de ikke penger på.

 

Sant det, men vi kan drømme.

Endret av nanotech
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt, men vil nå si at det funker fint for dem. WoW har da ikke dødd av det? Ja selvsagt litt skipt å måtte betale for sånt. Hvorfor folk vil skifte nick hele tiden er noe jeg lurer mer på.

 

Jeg har ikke noe spesielt behov for å skifte nick, og jeg klarer meg greit med default tasteoppsett, det hadde allikevel vært ufattelig dust å betale for å bruke annet enn default-taste-oppsett. Andre folk har andre behov enn meg. Å betale for å skifte en setting er utrolig grådig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er det noen som har en liste over litt "uvanlige" hokeys? Tok litt tid før jeg fikk med meg at w var warpgates feks. Er det en hotkey for å selecte alle robotics facilities feks? Eller en for å selcte alle probes som hører til en gitt nexus? Eller alle army-units på mappen? Eller alle på skjermen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan assigne bygninger til en hotkey-gruppe. 1-9. Og ved å trykke på knappen selecter du alle i gruppen. Og kan produsere på den måten. Men da må du også vite hotkeys for unitene du skal produsere i den valgte bygningen.

 

Selecte alle probes som tilhører en nexus vet jeg ikke noe om. Men du kan jo ctrl-klicke en av de, så markerer du alle i skjermbildet. Renger ikke med at det er så mange andre probes i området.

 

Alle army units aner jeg ikke. Du bør ha de hotkeyet på et tall uansett :)

 

For å lett bare legge til et unit i en gruppe, bruker du shift, istedet for ctrl. Ctrl lager en helt ny gruppe, mens shift legger til i en gruppe.

Lenke til kommentar

Jeg har virkelig skortet ned på aktiviteten her på forumet og på bloggen. Må virkelig jobbe med det. :( Nå er det masse øving fram til Fredagens turnering, så skal jeg bruke veldig mye tid i morgen på å se på replays og se om det er noe jeg bør tenke på. Skal også prøve å forbedre APM'en min dramatisk etterhvert.

Lenke til kommentar

Du får bare finne deg i at de ikke vil du skal bytte navn online annahver dag, så folk vet hvem du er når de skal spille mot deg flere ganger.

 

Det er også gjort slik for å unngå at folk bruker navnet sitt som MSN-statusen sin. Battle.net trenger ikke masse hjerter og drit som folk endrer hver dag etter humør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du får bare finne deg i at de ikke vil du skal bytte navn online annahver dag, så folk vet hvem du er når de skal spille mot deg flere ganger.

 

Det er også gjort slik for å unngå at folk bruker navnet sitt som MSN-statusen sin. Battle.net trenger ikke masse hjerter og drit som folk endrer hver dag etter humør.

Det første poenget ditt ser jeg. Men det andre? Er ikke det heller et argument imot? Dersom man har samme nick, er vel det heller en grunn til å ha nicket sitt på msn? Det er vel ikke så mange som henger med i svingene om du bytter nicket ditt på msn 4 ganger daglig?

Lenke til kommentar

Du får bare finne deg i at de ikke vil du skal bytte navn online annahver dag, så folk vet hvem du er når de skal spille mot deg flere ganger.

 

Det er også gjort slik for å unngå at folk bruker navnet sitt som MSN-statusen sin. Battle.net trenger ikke masse hjerter og drit som folk endrer hver dag etter humør.

 

Jaja, blizzard vil bare vårt eget beste når de tar penger for en endring i preferences. Snille snille blizzard, vi burde takke de fordi de tar penger for ting som er selvfølgelig å kunne gjøre i spill. Det er gjort sånn for å suge penger ut av folk, om man virkelig ønsker å dempe antallet nickshift og det er grunnen til å innføre noe slikt (uten at jeg helt skjønner problemet, hvem bryr seg om folk bytter nick?) så kunne de LETT ha innført det på en måte som ikke kostet penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ser overhodet ikke noe galt i å ta betaling for det. Microtransactions er en relativt stor del av dagens spillmarked, og Blizzard har et ansvar ovenfor aksjeholdere/eiere om å tjene penger. Er jo på ingen måte en avgift som du må betale. Bare å la vær å bytte navn.

 

Ser overhodet ikke noe galt med å ta betling for å bytte grafikksettings, det er jo bare å la være å bytte de...

 

Forøvrig er det ikke noen stor del av dagens spillmarkedet å ta betalt for selvfølgelig konfigurasjonsendringer. Blizzard har selvsagt sin egen agenda, og det er jo godt å vite at den agendaen tilsynelatende er å tjene penger, helt uavhengig av hvor mye dette går på bekostning av spilleren...

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...