Gå til innhold

Starcraft II: Generell Diskusjon


  

236 stemmer

  1. 1. Cheese taktikker yes/no?

    • Ja! Det er ingen problem med cheesing.
    • Nei! Det er helt patetisk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay, vant min første runde :D Kampen varte i 48 min, men mist 30% av matchen var hide and seek hvor jeg prøvde å finne basen til motstanderern.

 

Da kommer 3 baser med sånn radar shit godt til bruk :)

 

Gz! Men forslag: Send ut scout tidligere i game'n (når Food counten din står på 11/12) så vet du hvor fienden er :)

Lenke til kommentar

Yay, vant min første runde :D Kampen varte i 48 min, men mist 30% av matchen var hide and seek hvor jeg prøvde å finne basen til motstanderern.

 

Da kommer 3 baser med sånn radar shit godt til bruk :)

 

Gz! Men forslag: Send ut scout tidligere i game'n (når Food counten din står på 11/12) så vet du hvor fienden er :)

 

Jeg sender selv ut scouten min etter jeg har startet å bygge pool ( 14 supply ) og finner han da. Du ser ingenting brukbart før det uansett.

Eneste som er problematisk er cheesebuilds, men jeg føler meg såpass komfortabel med å stoppe de uansett jeg det pleier gå greit.

Lenke til kommentar

Yay, vant min første runde :D Kampen varte i 48 min, men mist 30% av matchen var hide and seek hvor jeg prøvde å finne basen til motstanderern.

 

Da kommer 3 baser med sånn radar shit godt til bruk :)

 

Gz! Men forslag: Send ut scout tidligere i game'n (når Food counten din står på 11/12) så vet du hvor fienden er :)

 

Takk for tipsene, må bare få sagt at jeg er super noob i SC :p

 

Hva betyr food count på 11/12?

 

Og hvordan får jeg en scout til å scoute?

Lenke til kommentar

Scouten er bare en hvilken som helst unit, altså Drone, SCV, Probe så tidlig. 11/12 betyr at du har 11 av 12 workers. Altså at du sender ut en worker for å scoute basen til motstanderen når du har 11 workers. Er ikke noe mer fancypancy enn det.

 

Edit: Supply er også veldig brukbart til andre ting, som du fort burde lære deg.

 

F.eks brukes det til å vite når du skal plassere bygninger på mest optimale tidspunkt. Som Zerg vil jeg f.eks lage drones til jeg har 9 supply, da vet jeg at jeg skal lage ny overlord, så fortsette med workers til jeg har 14, lage extractor ( som samler gass ), en drone til, så spawning pool, drone x2, nå har jeg 15 og kan fint lage en ny Overlord, enda en drone. Nå skal spawning pool være ferdig og jeg kan starte en queen og et par med Zerglings som skal scoute, og sånn fortsetter det i starten av spillet.

Er en del veldig fine sånne timings en kan lære seg.

 

Du har også det andre scenarioet som er at om en følger et buildorder som det så fint heter, så vet du ca når du kan forvente å bli angrepet ved å se på din egen supply.

Endret av Detectable
Lenke til kommentar

Betyr at du må bygge et Depot før du får tilgang til å bygge Barracks.

Idiotisk.. 99% av terranspillerne gjør vel det uansett, så hvorfor innføre det?

 

At 99% gjør det uansett gjør det jo heller til et bedre tiltak enn et dårlig? Om man gjør noe for å dempe styrken til et viss spillestil, og det kun affiserer de som bruker den konkrete spillestilen, så er det jo ganske god treff.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

At 99% gjør det uansett gjør det jo heller til et bedre tiltak enn et dårlig? Om man gjør noe for å dempe styrken til et viss spillestil, og det kun affiserer de som bruker den konkrete spillestilen, så er det jo ganske god treff.

 

AtW

 

Med denne endringen tar du i prinsippet vekk Terrans mulighet til cheese i de fleste match-ups. Ser jo at konsensus at alle som spiller Terran er supern00b, men hvorfor skal alle penses inn på samme spor? En del av sjarmen med spillet er jo at det kan være litt uforutsigbart hva man gjør.

 

Ikke kan vi kjøre mech mot Protoss og nå skal vi hvertfall ikke få lov til å kjøre 3-5 Raxx-Reaper mot Zerg. Det vi kan gjøre er bioball/Bio-mech vs Protoss. Bio-mech/Mech vs Zerg. Kanskje hive inn en 1-1-1 i blant hvis man føler seg CRAZZZZYYYZZRYZYZYYZYZ.

 

Sier ikke at Terran er underpowered, men at de gjør oss så kvalmt forutsigbare at det ikke er morsomt engang. Det hadde vært deilig med mulighet for litt kreativitet.

 

Reapers er tilnærmet ubrukelige hvis disse endringene blir gjennomført. De kan likegodt fjerne dem fra spillet.

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar

Hei, Har ikke vært her inne før :) Jeg heter da Thorbjørn, er 17 år og studerer vg2 Sterk strøm.

 

Jeg har hatt en livslang erfaring innafor Rts og elsker det. Så denne tråden virker å ¨passe meg perfekt =D

 

lurte på om noen her har noen gode defensive/ fast expand builds for zerg å vise meg :D

 

battle.net navnet mitt er baccarat vis noen ønsker å spille med meg :)

Endret av torbis93
Lenke til kommentar

Med denne endringen tar du i prinsippet vekk Terrans mulighet til cheese i de fleste match-ups. Ser jo at konsensus at alle som spiller Terran er supern00b, men hvorfor skal alle penses inn på samme spor? En del av sjarmen med spillet er jo at det kan være litt uforutsigbart hva man gjør.

 

Ikke kan vi kjøre mech mot Protoss og nå skal vi hvertfall ikke få lov til å kjøre 3-5 Raxx-Reaper mot Zerg. Det vi kan gjøre er bioball/Bio-mech vs Protoss. Bio-mech/Mech vs Zerg. Kanskje hive inn en 1-1-1 i blant hvis man føler seg CRAZZZZYYYZZRYZYZYYZYZ.

Jeg trodde 3-5 raxx-reaper bygde supply depot først jeg, oh boy.

Forøvrig uenig i Blizzard sin mening om de andre endringene.

Lenke til kommentar

 

Ahh gode nyheter. zerg er etter min mening det laget som er dårligst for øyeblikket. spiller selv terran mest atm, men klager alikevel ikke på nerfen av reapers, har aldri i hele mitt liv bygd en barracks før ett supply depot, og har hatt ett par kjedelige tap mot reapers helt til jeg startet å sette 2 marines blant SCVs.

 

 

var forøvrig vitne til en svært morsom cheese taktikk i går i 3v3

ene spillere gikk for photon rush, andre for six pool og tredje for reapers triple cheese :D

alltid like morsomt å late som jeg ikke ser forget helt til det er på rundt 75% for så å brått kutte strømmen!

Lenke til kommentar

Med denne endringen tar du i prinsippet vekk Terrans mulighet til cheese i de fleste match-ups. Ser jo at konsensus at alle som spiller Terran er supern00b, men hvorfor skal alle penses inn på samme spor? En del av sjarmen med spillet er jo at det kan være litt uforutsigbart hva man gjør.

 

Ikke kan vi kjøre mech mot Protoss og nå skal vi hvertfall ikke få lov til å kjøre 3-5 Raxx-Reaper mot Zerg. Det vi kan gjøre er bioball/Bio-mech vs Protoss. Bio-mech/Mech vs Zerg. Kanskje hive inn en 1-1-1 i blant hvis man føler seg CRAZZZZYYYZZRYZYZYYZYZ.

Jeg trodde 3-5 raxx-reaper bygde supply depot først jeg, oh boy.

Forøvrig uenig i Blizzard sin mening om de andre endringene.

 

Det var ikke den endringen jeg siktet til, men roach-range-buffen gjør 3-5 raxx-reaper helt ubrukelig.

 

Var det bare meg som fikk starcraft 2 not responding hver gang jeg prøvde starte det igår?

Låste seg bare helt på login screenen..

 

Hadde det samme.

Lenke til kommentar

Hmm, er faktisk skremt over nivået på mange terran diamond players...

One base mmm and thats about it, om det ikke funker for dem, så prøver dem en gang til..

Og dette er folk på 1000-1200 diamond(ikke misforstå meg, det finnes sikkert veldig mange veldig gode terran spillere på dette nivået også):)

 

Mens zerg på dette nivået gjerne er spillere jeg føler er mye bedre og vanskeligere å spille mot(kan gjerne ha noe med det faktum at jeg aldri klarer countre mutas godt nok..)

Endret av snakzz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...