Gå til innhold

Oppgradere eller ikke oppgradere? Win2003 til Win2008 R2


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å bestemme meg, så kanskje noen gode råd fra dere gjør valget lettere.

 

Har to webservere kjørende her hjemme. Begge er basert på Windows 2003 Server med SP2.

Den "viktigste" har jeg satt opp med en rekke funksjoner, som bl.a at den henter logger fra Linux webserverene mine i Europa og lager stats fra loggene hver dag.

Den kopierer backup filer fra serverene i Europa som den så lagrer lokalt og på filserveren min.

Den henter MySQL backup fra serverene mine hver dag også, ergo den har mange oppgaver.

 

I tillegg fungerer den som webserver, da særlig for stats og diverse private prosjekter etc.

Serverene kjører begge Plesk for Windows. (gratis versjonen)

 

Serveren er alltid oppdatert med de nyeste oppdateringene etc.

 

Dette er nå de eneste serverene jeg har (både fysiske og virtuelle) som fortsatt kjører Windows 2003 Server. Har tilgang til Windows Server 2008 R2 og lurer på om jeg skal oppgradere. Men særlig den ene vil det bli mye jobb med.

 

Sikkerhetsmessig, er det noe poeng i å oppgradere? Er Windows 2003 Server med alle oppdateringer like sikker som Windows 2008 R2?

 

Er det andre fordeler med å oppgradere til Win2008 R2?

 

Har startet på jobben flere ganger, men gir meg liksom alltid. For mye innstillinger etc som må gjøres. Og Win 2003 serveren funker jo helt fint.

 

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Bare for å være helt klar her. Du sak vel migrer til R2 og ikke oppgradere slikt du skriver??

 

R2 er jo kun i 64-bit OS, så om du skal migrer, er det vel der tunga på vektskåla faller...

Lenke til kommentar

Bare for å være helt klar her. Du sak vel migrer til R2 og ikke oppgradere slikt du skriver??

 

R2 er jo kun i 64-bit OS, så om du skal migrer, er det vel der tunga på vektskåla faller...

 

Selvsagt...ingen oppgradering i så tilfelle, men en "oppgradering" fra Win2003 til win2008 R2.

Det er jo derfor det blir så mye jobb...hadde jeg kunne oppgradere, så hadde det ikke vært noe problem.

Det gjorde jeg med noen Windows 2008 Server 64bit servere jeg hadde, og det funket fint.

 

Men her må jeg starte på nytt av...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

vel om det virker, så hvorfor reparere??

Min tanke ville være å teste ut R2 først om det virket.

Når det virket som ønsket, så er det jo bare å portere tjenestene over på noe som skal vare en god stund...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...