sondt1 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hei! Jeg har hatt en Acer Aspire 5930g i snart 2 år nå. Maskinen har hatt samme problem 2 ganger tidligere, men jeg har ingen servicerapporter å legge frem da jeg ikke har tatt vare på de..... Har tatt kontakt med acer, men de sier det bare er registrert 1 reperasjon på maskinen. Noe som er fullstendig bullshitt! Jeg vet 150 prosent sikkert at jeg har sendt den inn 2 ganger. Første gangen var det kun skjermen som ble bytta. Andre gangen bytta de både tastatur, skjerm, hovedkort og skjermkort. Men de snakker bare bullshitt for å unngå at jeg skal få meg ny på 3. gangs feil............. Hva skal jeg gjøre? Acer har generelt sett vært noob helt siden jeg tok kontakt med de. Svarer ikke på det jeg spør om, og bryr seg generelt lite. Mpx derimot var både kjappe og hyggelige i svarene sine! Kudos til de. Nå har problemet komt tilbake igjen, og jeg har rett til å heve kjøpet da det er 3.gangs feil, men mangler altså bevis.... Hva skal jeg gjøre? Er fryktelig irriterende da jeg VET at det er 3. gang nå. Men acer vil tydeligvis ha det anneledes. Makan til dårlig service!! Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Du kan spørre om butikken kan hjelpe deg å lete etter kvitteringen da, de kan ha lagret en referanse f.eks. Kan jo tenkes at to ulike verksteder har reparert PC-en, eller at serienummeret har vært feilregistrert.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Som kunde så er det ditt ansvar å ta vare på kvitteringer etc. Så du har ingen andre enn deg selv å skylde på! Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Som kunde så er det ditt ansvar å ta vare på kvitteringer etc. Så du har ingen andre enn deg selv å skylde på! Jeg vet da det. Derfor jeg spurte her om noen kunne hjelpe, noe som ditt svar ikke gjør. Blir uansett dumt av Acer å lyge på den måten. Jeg sitter her hjemme med 3 Acer kasser. Da sier det seg selv at jeg har sendt den inn mere enn 1 gang.. Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tviler på at Acer prøve å lyve seg unna - men hvis service ikke er registrert på korrekt serienummer eller hvis det dreier seg om flere verksteder - kan det hende at de ikke finner de riktige referansene. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Tviler på at Acer prøve å lyve seg unna - men hvis service ikke er registrert på korrekt serienummer eller hvis det dreier seg om flere verksteder - kan det hende at de ikke finner de riktige referansene. Som igjen gjør at jeg ikke får hevet kjøpet som jeg har rett til.. Klart det er dumt av meg å ikke ta vare på rapportene. Men jeg hadde da trodd at problemet skulle være fikset etter 2. reperasjoner..... Fryktelig irriterende å skrive lange mailer til acer også, og få som svar: Garantien din er utgått, ta kontakt med vår telefonservice for mere informasjon for kr. 10,50 i minuttet Om det er tilfellet, at den har vært på forskjellige verksteder. Hvordan går jeg frem? Skal jeg snakke med mpx? Acer har tydeligvis bestemt seg for å ikke være hjelpsomme med meg. Ja, jeg kjøpte maskinen hos mpx.no Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Har du sendt PC-en din direkte til verksted eller har det gått via MPX? Hvis sistnevnte, kan det være de har lagret informasjon om referansenummer/verksted. Du kan jo også se på eskene du har fått, hvem som står som avsender. Tipper MPX uansett hjelper deg videre, så kontakt uansett dem. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det kan hende Acer kun har registrert 1 garantirep, og at andre rep gikk på reklamasjon mot utført rep. Jeg antar at verkstedet har f.eks 3 mnd servicegaranti på utført rep, og at Acer derfor ikke betaler verkstedet for utført rep andre gang den var inne til service. Verkstedet og/eller MPX burde ha begge servicer registrert i sine systemer selv om Acer ikke trenger å ha mer enn 1 service registrert. Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Skal prøve å ringe mpx i mårra og forklare problemet til de. Håper de forstår Er ganske fortvilt dette her for å være helt ærlig.. Men men.. Acer gidder jeg ikke engang å prøve å få noe hjelp ut av. Virker som om de prøver å lure seg unna. Snakke med en svenske i kundetlf der jeg forstår 50 prosent av hva han sier for 10.50 kr i minuttet gidder jeg bare ikke Tusen takk for svar btw alle sammen! =) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Som andre her sier, så kan maskinen godt ha vært inne hos Acer uten at de finner mer enn én sak. Dette trenger ikke være fordi de ikke ønsker å hjelpe deg, men fordi de rett og slett ikke finner noe på infoen du gir dem. I utgangspunktet burde det holde med serienummeret på maskinen. Nå kan det ha seg slik at maskinen ikke har vært inne hos Acer begge gangene, men kanskje bare hos selger eller et annet verksted. Da finner de jo ikke noe i sitt system. Du sier at du sitter med tre pappesker fra Acer. Da kan det godt hende at det finnes et referansenummer på disse som kan brukes. Acer bruker gjerne et fem eller seks sifret nummer som slutter med en "G" om jeg ikke husker feil. Dette er det såkalte RMA-nummeret. Skal du heve kjøpet må dette uansett tas med selger, og ikke Acer. Det er dog en fordel om at papirene er i orden. Endret 26. juli 2010 av Nuffern Lenke til kommentar
sondt1 Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 DIGG! Jeg så igjennom mailhistorikken min nå. Og der har jeg MINST 2 reperasjoner som jeg har fått registrert RMA nummer osv på Sendte desse til mpx nå, og de skulle se på det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå