tgtgtgtg Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Bruker lightroom 3 til å behandle fotballbilder (Og annen sport forsåvidt. Men lurer litt på hva man bør gjøre får å få best mulig resultater. Bildene blir greie men jeg lurer på hva andre gjør Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 De tilbringer mye tid på arenaen med god optikk og forstår spillet slik at de får tatt gode bilder av høydepunktene. Lightroom og andre redigeringsprogram er bare et nødvendig "onde" etterpå... Lenke til kommentar
tgtgtgtg Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Nå spurte jeg strengt tatt om Lightroom biten (At man er på kampen vet jeg ideelt, 1-1,5 time før og etter bare for bildene) Når man har det gjennom lightroom er det finpussen. Man får ikke knallbildene uten noe etterbehandling Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det froggyler vil frem til er at det beste utgangspunktet gir minst mulig jobb i etterkant - noe jeg forøvrig er enig i. Ser ingen vits med å redigere et bilde om det ikke innholder et budskap eller et øyeblikk av nevneverdig kvalitet for betrakteren. Justerer kun selv minimalt når det gjelder eksponering og skarphet i etterkant på mine fotballbilder. Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Du kan enkelt etterbehandle skarphet, kontrast og farger for å gi mere smell i bildet. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Bildene fra Fredrikstad stadion syns jeg var bra. En del mer schwung over de enn bildene fra Røa-Fløya. Der kunne du med fordel økt fargemetningen noe Endret 27. juli 2010 av Andreasfe Lenke til kommentar
tgtgtgtg Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 De er også bare behandlet i Picasa for nokså lenge siden som understreker poenget mitt fra tidligere om at behandling er nødvendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå