Gå til innhold

Hvor får man kjøpt sjokolade som man pynter og skriver på marsipan kaker?


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst å pynte en marsipankake med skriver, men vil ikke kjøpe sånn ferdigbokstaver i sjokolade på butikken. Så har jeg sett på en del bilder fra forskjellige marsipankaker, der de bruker sjokolade til å pynte, skrive og dekorere.

Så lurte jeg på hvor man får kjøpt sånn sjokolade? er det vanlig sjokolade? Og har noen tips til hvordan man kan skrive og pynte på kaken, slik at det blir fint? :)

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken som helst type sjokolade fungerer. Evt. kan du søke etter amerikanske "icing" oppskrifter, en slags melismasse som kan tilsettes en hvilken som helst smak (sjokolade!) og formes både til bokstaver, tall og ridderslott. Massen faller ikke sammen slik som melis og marsipanmasser.

Lenke til kommentar

Jobbet på Baker Brun i en måneds tid, og det er egentlig ikke noe mer enn en eller annen form for hard sjokolade som smeltes forsiktig, fylles i noe sprute-vennlig og danderes pent på kaken. Konditorene der laget et kremmerhus av matpapir, fylte det og brettet sammen på toppen. Etterhvert stivnet sjokoladen, og da ble den lagt oppå en lun varmeplate til sjokoladen var flytende igjen.

 

Jeg lekte meg litt med dette, men det er absolutt ikke så lett som det ser ut. Konditorene fortalte at de hadde én time daglig med sjokolade-skjønnskrift-trening på skolen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...