Gå til innhold

Får ikke koblet PC til 802.11n

Anbefalte innlegg

Det er muligens posts på dette fra før, men jeg fant ikke noen, selv om jeg søkte... Så beklager om dette er dobbel.

Jeg har en Jensen Airlink 59300 router (v1). Den skal kunne kjøre b\g\n, men jeg har ikke fått det til, derfor droppet det.

Men nå har jeg fått meg en mobil som har n, og den datt bare ut da jeg hadde g. Så nå har jeg byttet, men da får jeg ikke koblet til med PCen lenger. Ekstremt irriterende..

Jeg har prøvd alt jeg kan. Så derfor må jeg nesten spørre noen som har mer peiling. Det må jo være noe i Windows..

Og jeg gikk på nettverkskortet og enablet "AdHoc 11n", men det hjalp ikke.

Jeg finner nettet, men om jeg forsøker å koble til, så taster jeg passord (samme som jeg tastet på mobilen), men jeg får ikke koblet til. Den sier bare at jeg ikke kan koble til. Ingen feilsøking fungerer heller.

Om jeg går inn på routerinnstillinger og bytter tilbake til G. Da funker det igjen..

Jeg har sånn WPS knapp, men har ikke fått det til å funke heller....

takker for all hjelp!

Jeg har:

Packard Bell TJ75-724 Win7

Jensen Airlink 59300 v1

Atheros AR5B93

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for raske svar!

Jeg klarte ikke å være like rask da.. hehe.

Jeg har nå fått det til. Jeg er ikke helt sikker på hva som gjorde det, men Atheros hadde jeg oppdatert.. Men jeg minglet litt mer med å få oppdatert driverne til routeren, og fikk det til.. Men det funket fremdeles ikke..

Så prøvde jeg en hel del fram og tilbake, også å koble til uten noen passord. Første gangen funket det ikke..

Det siste jeg gjorde var å først å prøve å koble til uten kryptering igjen. Da funket det plutselig! Men så satte jeg på passord igjen, men da ville den ikke connecte. Men så endret jeg fra WEP til WPA2. Og vips! Så funket det! Hehe..

Takker så mye!!!

PS (her er resultatene fra speedometeret mellom G og B. Hvorfor har ikke jeg peset med dette før a?!)

Nedlasting: 23.96 Mbit/sec

Opplasting: 19.02 Mbit/sec

Ping: 13.51 sekunder

Nedlasting: 59.57 Mbit/sec

Opplasting: 60.84 Mbit/sec

Ping: 13.51 sekunder

er ikke så inne i spill.. Men hva er ping, og hvorfor er den lik..?

Lenke til kommentar

hei hei!

Hehe, takk! Men hvorfor er den lik?! Når hastigheten er nesten 3 ganger så rask...?

Ja, 13 sekunder hørtes lenge ut da ja :) Skal prøve den linke du ga meg når jeg kommer hjem fra jobb...

la7dfa.com: Jeg skrev FEIL. Jeg mente selvfølgelig at den første var hastighet med G, mens den andre var hastighet med N :)

Lenke til kommentar

Hehe, takk! Men hvorfor er den lik?! Når hastigheten er nesten 3 ganger så rask...?

for signalet ikke går 3 ganger så fort mellom internett.

som du så, så kan du får større mengde data på et sekund, men du vil fremdeles være like langt unna servern den kontakter.

Lenke til kommentar

Bumper min egen tråd!! Fordi jeg har opplevd nytt problem i overgangen fra G til N. Og det er at nå får jeg ikke koblet til min PS3!?!?

Jeg husker jeg hadde problemet med at jeg ikke får koblet til PS3 når jeg bruker WPA kryptering.. Men for å kunne bruke N, MÅ jeg ha WPA kryptering.. hehe. Så nå står jeg her og må velge mellom rask trådløs på mobil og PC, eller tregt wifi på alt.. Skulle så gjerne hatt i pose og sekk! :D

Noen som har erfaring med dette?

Jeg har aldri satt opp PS3 manuelt, men kan godt gjøre det. Men jeg får ikke opp noen IP eller MAC på PS3..

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Etter en del googling. så finner jeg ut at det ikke er mulig å bruke N på PS3. Burn. Og det var ikke bare bare for å få det til å funke heller.

Edit: flause.. Hadde visst oversett valget "B+G+N". Så.. Nå funker det. takk for hjelpa :D

Endret av longsao
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...