Gå til innhold

Får ikke noe opp på skjemen!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det absolutt ingen lyder?

du kan jo prøve å ta ut evt. modem, nettverkskort lydkort osv som kan være defekte. prøv å skift ut så mange deler du kan (mener ikke at du skal sende alt tilbake, bare at du kan låne av noen du kjenner o.l)

du kan jo også prøve å koble maskinen opp på nytt så du er helt sikker på at alle ledningene er riktig koblet..

Lenke til kommentar

Har du testet skjermen på en annen pc?

EDIT: Nei, det gjør ikke noe at HDD og CD-ROM er på samme. Dog, en av dem må være master, og en må være slave. Du skulle uansett ha fått opp noe på skjermen, så det er ikke problemet.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet - ny pc med samme HK.

Pc`en ville ikke starte opp når jeg hadde tatt i bruk begge vifte-kontaktene på HK. Så prøvde jeg å utforske litt.. fant da ut at når jeg koblet på den kontakten til høyre - så ville ikke Pc`en starte opp - ingen tekst på skjermen (kom ikke til POST - trur jeg det heter!??)

Vet ikke om du har samme problem.. men skader vell ikke å utforske/prøve med det. Løsningen for meg var å koble strøm via en sånn 4-pins kontakt (samme som man bruker for disker/CD-rom)

Lenke til kommentar

har hatt samma problet, det viste seg hat hovedkortet og rammen ikke kjørte på samma hastighet, jeg ringte til support og fekk løst problemet. rett ved siden av AGP'uttaket skal der vere mulighet for å sette i fire jumpere. Der står to stykker helt til venstre, jeg treengte bare å sette di to jumperene helt til høgre :) funger det nå? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...