HiSpeed Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg har en ny PC med en disk (C:) på 500GB. Jeg ønsker å dele denne opp i 2 partisjon er C: 200 GB og E: 300GB. Kan jeg gjøre dette uten å reinstallere Win7 på nytt og i så fall hvordan gjør jeg dette? PS! Har prøvd å søke i forumet men finner ingen løsning på dette. Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Det gjør du i diskbehandling: Kontrollpanel, System og sikkerhet, Administrative verktøy, Datamaskinbehandling. Høyreklikk så på C: og velg å krympe den. Endret 26. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Takker! Litt problem med hvor mye jeg kan redusere. Må vel defrag. først. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Tror ikke defrag hjelper. Det er et kjent problem, 'systemfiler' (MFT) kan ikke flyttes når Windows er i bruk. Alternativet er å kjøre et partisjoneringsprogram utenfor Windows, dvs boote fra CD. Som f.eks GParted. Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Takker! Skal teste dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå