Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ombestemt seg angående ny bileier, bytte uten betaling av omreg.

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hei

Kjøpte meg en bil forrige uke, men angrer på at jeg satt bilen i mitt navn, ettersom jeg ønsker og forsikre bilen på fattern av økonomiske grunner.

Noen som kjenner til om dette er mulig uten at jeg måtte betale omreg. 2 ganger?

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Mener det skal gå fint innenfor 2 måneder.

Ah flott, får stikke bort til BT senere eller i morgen da.

Rapporter tilbake hvilket svar jeg fikk.

Lenke til kommentar

Er bilen omregistrert? Dette er ikke det samme som å levere salgsmelding eller betale omregavgift. Omregistreringen skjer først når alt er OK og bilen settes i ditt navn (dvs at vognkort skrives ut).

Dersom den ikke er omregistrert, kan du fritt bytte eier (og videreføre omregavgiften som er betalt).

Dersom bilen er omregistrert, og du har betalt omregavgift for det (dvs du kom ikke inn under noen unntaksregler), kan bilen omregistreres på nytt innen 2 måneder.

Er du i tillegg smart nå, så setter du din far som hovedeier, og deg som medeier. Da kan dere på et senere tidspunkt omregistrere bilen på deg uten å måtte betale avgift (uansett om dette skjer om 1mnd eller om 12 år).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er bilen omregistrert? Dette er ikke det samme som å levere salgsmelding eller betale omregavgift. Omregistreringen skjer først når alt er OK og bilen settes i ditt navn (dvs at vognkort skrives ut).

Dersom den ikke er omregistrert, kan du fritt bytte eier (og videreføre omregavgiften som er betalt).

Dersom bilen er omregistrert, og du har betalt omregavgift for det (dvs du kom ikke inn under noen unntaksregler), kan bilen omregistreres på nytt innen 2 måneder.

Er du i tillegg smart nå, så setter du din far som hovedeier, og deg som medeier. Da kan dere på et senere tidspunkt omregistrere bilen på deg uten å måtte betale avgift (uansett om dette skjer om 1mnd eller om 12 år).

Ja har gjort litt privat research. Bilen står pr. dags dato i mitt navn, men jeg har ikke forsikring. Har ikke betalt omreg. enda, men tenkte og levere salgsmelding på fredag, med fatteren som eier og jeg som medeier.

Fant vel ut at jeg ikke må betale mer enn en omregistreringavgift uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...