Angel Dust Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 I mai tok jeg image av maskinen min etter ren installasjon av Windows 7 samt alle programmer jeg trenger. Så fikk jeg nå den lysende ideen å gjenopprette denne imagen i et virtuelt miljø (VMware workstation) for å gjøre noen oppdatering på imaget før jeg så legger det inn på maskinen min, og kanskje også på laptop (det gikk fint sist selv om hardware er helt forskjellig). Men, når jeg har gjenopprettet image vil ikke Windows starte, og greier heller ikke å fikse med windows-platen. Hva kan årsaken til dette være? Hadde jo tenkt å ha en virtuell maskin for hver virkelig maskin for å kunne holde image oppdatert til enhver tid, men det lar seg kanskje ikke gjøre? Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Ingen som har peiling? Lar det seg i det hele tatt gjøre slik jeg har tenkt, å installere og sette opp slik jeg vil ha det virtuelt, for så å lage en image og lese inn på fysisk maskin? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Booter du den virtuelle maskina rett fra recoveryimaget ditt (som man kan gjøre med en ubuntu livecd), eller har du kjørt en restore til en virtuell maskin ? Lenke til kommentar
Angel Dust Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Hmm.. Jeg booter den virtuelle maskinen med en slik recovery plate og ved hjelp av den velger jeg hvilket image som skal gjenoprettes og det går fint. Helt til den er ferdig og Windows 7 starter opp, da får jeg feilmelding og blåskjerm. Lurer da også på om det lar seg gjøre å starte med en ren Windows 7 installasjon virtuelt og legge inn det jeg trenger, for så å lage et image som jeg leser tilbake på en fysisk maskin. Eller om jeg vil få samme problem da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå