Gå til innhold

Lurt av Finnalle...

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med firmaet Finnalle eller Avanti Media...??

Driver et lite enkeltmannsforetak og fikk en telefon for noen måneder siden.

Det var fra et firma som kunne selge meg førstesidetreff på Google på fiskeutstyr som jeg driver med.

...tilbudet var jo fantastisk...kun 3.998,- ...dum som jeg var sa jeg ja!

Etter en måneds tid kom fakturaen i posten hvor de krevde betaling.

Jeg ringte til Avanti Media for å høre hvor produktet var. Fikk en mail med masse linker over søkeord

på Google som egentlig var mine egne. Men det dessverre ingen førstesidetreff som de lovte.

I etterkant sier de bare at jeg har signert en kontrakt hvopr de skulle legge ut søkeordene mine på Google, noe jeg allerede hadde gjort fra før via mn Googlekonto.

Dessverre ble det ikke mange førstesidetreffene på meg, men pengene krever de.

Nå har de sendt meg til inkasso og jeg tør jo ikke annet enn å betale.

Noe der ute som har gjort samme erfaringene med Finnalle og Avanti Media ??

Helge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har angrerett. Hvis de ikke har informert deg om angrerett i 14 dager, har du angrerett i ett år. Bruk angreretten, nekter de deg det så er kravet omtvistet og kan ikke kreves inn av inkasso før det er avgjort om de har et legitimt krav.

http://forbrukerportalen.no/Publikasjoner/1023824302.54/1024136024.21#bhvilken_informasjon_skal_tjenesteyter_gib

Endret av huffhuff
Lenke til kommentar

De lever av og narre folk så de kontraktene er nok tettet på alle vis slik at du ikke kommer deg vekk fra de, og med en signert kontrakt hvor de ikke lover mer enn de har levert så kommer du ingen vei.

Jeg regner med du ikke har fått noen dokumentasjon på påstanden og komme høyt på Google?

Du har en kopi av kontrakten?

Lenke til kommentar

Du kan gi beskjed til inkassoselskapet at du har en tvist med selger, og de vil da sette saken din på hold. Siden det dreier seg om et firmakjøp, er vel det eneste du kan gjøre å kontakte en advokat som kan hjelpe deg med saken din. Avhengig av kontrakten du har tegnet, så kan det være tvilsomt om du kommer noen vei. Dessuten skal du ikke få advokaten til å skrive mange brevene før det overstiger beløpet Finnalle krever. Går det til en rettsak kan det bli svært så dyrt, og du skal ha ditt på det tørre hva det gjelder kontrakten.

Ikke at jeg kjenner saken mer enn hva du beskriver her, men slik jeg forstår det ut i fra hva du skriver, så har Finnalle sitt på det tørre. Det at du som kjøper ikke har satt deg godt nok inn i produktet og kontrakten, er det du selv som må bære ansvaret for. Det vil alltids finnes møkkaprodukter og sleipe selgere, og man får heller velge å se på det som en erfaring.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du har inngått en innsatskontrakt eller en resultatkontrakt. Dersom du har inngått en resultatkontrakt (motytelsen er førstesidetreff på Google) har de begått avtalebrudd dersom de ikke oppfyller sin del av avtalen. Dersom du har inngått en innsatskontrakt (motytelsen er at de skal forsøke å gi deg førstesidetreff på Google) er det intet avtalebrudd med mindre de ikke har gjort jobben så godt som de lovet.

Jeg vil derfor gjerne vite AKKURAT hva du har fått presentert og sagt ja til før jeg dømmer sjansene dine nedenom og hjem.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...