Gavekort Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Vet ikke hvor jeg skal poste denne, men admin får flytte den hvor enn de vil ha den. Jeg har nå snust i et halvt år og har egentlig aldri sett poenget med hvorfor jeg gjør det, jeg har heller aldri sett på meg selv om en idiot eller røpling. Det hele gikk opp for meg da jeg så meg selv patte på en sigarett i alkohol-beruset tilstand. Det var da jeg tenkte for meg selv; hva i svarte er det jeg holder på med? Så nå har jeg ikke hatt noen form for nikotin siden Lørdag, og alt har gått fint inntil nå. For å lette det hele, så vil jeg skrive en logg om hvordan det går oppigjennom dagene mot mitt bedre liv. Her kommer min logg, jeg håper jeg får noen som følger med og gir meg oppmuntringer til å nå denne vanskelige (?) oppnåelsen! Dag 1: Kraftig hangover og kvalme, så hadde ikke lyst på noe. Hverken nikotin eller mat. Jeg gjorde ingenting denne dagen, bare lå i senga og spydde. Noe som også fikk meg til å skjerpe alkohol-vanene mine. For å si det slik så har det vært en tøff helg med ting jeg aldri trodde jeg kom til å gjøre. Vet ikke om jeg er alene med dette. Jeg føler meg utrolig flau og dum. ------------------------------------------------------------------------- Dag 2: Det er idag jeg skriver denne loggen. Jeg har fortsatt en halvfull boks hos meg, og jeg kjenner jeg kunne fått bruk for en akkurat nå. Men jeg klarer meg fint og planlegger å kaste boksen i toalettet. Har ikke gjort noe spesielt til nå, men dagen er enda ung. Jeg tror jeg skal klare meg fint ut dagen. Jeg er smålig skarp i kantene, men ikke i noe særlig dårlig humør. -------------------------------------------------------------------------- Dag 3: Jeg stod opp 04:00, det er fordi jeg la meg ekstra tidlig. Dagen har nettopp begynt og jeg kjenner at jeg har nedsatte motoriske evner og er øm i musklene mine. Jeg har konstant lyst på noe å spise og helst noe søtt. Selvkontrollen er fortsatt på topp! Har hatt tilgang til nikotin fra dag 1, og alt det jeg har gjort til nå var å stirre litt på boksen med snus, før jeg la den inn i safen min. Begynner å kjenne det sterkt nå! Men jeg gir ikke opp! ------------------------------------------------------------------------- Dag 4: Tankene vandrer mer over på andre ting og jeg har begynt å bli roligere. Jeg har ikke peiling på hvorfor jeg allerede begynner å bli bedre. Det er muligens noe psykologisk eller så kan det være fordi jeg ikke snuste like lenge som de andre gjør før de slutter. Uansett hva det måtte være så begynner suget å gi mer slipp! Jeg kjenner fortsatt i kroppen at jeg ikke vil dette, men jeg er absolutt ikke desperat lenger! -------------------------------------------------------------------------- Dag 5: Fortsatt nikotinfri! Jeg var opptatt hele dagen med studio og var alt for sliten til å gidde noenting som helst! Det er derfor jeg skriver dette idag og ikke i går. Øynene mine møtte på en fin og blå boks med Göteborgs Rapé, da kjente jeg virkelig at jeg kunne fått bruk for en! Men jeg holder fortsatt ut! Motivasjonen synker, men viljestyrken er på topp! Nikotinsugene skjer sjeldnere, men er mye sterkere enn før. -------------------------------------------------------------------------- Dag 6: Hadde noen humørsvingninger, men er ikke sikker på om slutningen står alene for det! Ellers en rolig dag! Kjente ikke så veldig sterke abstinenser, så jeg vil kalle det en god dag! Ikke noe spesielt som skjedde. Motivasjon og viljestyrke tilbake på topp! -------------------------------------------------------------------------- Dag 7: God dag! Denne dagen var et bevis på at jeg klarte å holde meg unna nikotin selv om jeg ikke hadde noe å gjøre. Ingen spesielt som skjedde. Endret 2. august 2010 av Gavekort 2 Lenke til kommentar
bikubedronning Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) asdasdasd Endret 14. september 2017 av Tecfan Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Bra initiativ! Som nevnt er det bra at du kaster alt som kan friste deg. Sammen med noen doser selvkontroll klarer du dette veldig fint. Lykke til. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg ga heller bort boksen min! Men jeg har dedikert meg til dette, og jeg har gode forhåpninger! Jeg begynner forresten å bli smålig slapp og svimmel nå, men det føles ikke ut som noe annet enn en lettere influensa. Motivasjonen er fortsatt på topp! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Sikkert lurt å knaske på et eple eller noe så snart nikotinsuget kommer og frister deg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg har noen Fisherman's Friend her som jeg knasker på. Det eneste problemet er at jeg kjenner det i magen. Jeg har egentlig ikke noe særlig nikotinsug, jeg kjenner bare at kroppen min er i ubehag. Har lest at dette vil gå over til å være bra så snart disse withdrawal-effektene er over. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Dag 3: Jeg stod opp 04:00, det er fordi jeg la meg ekstra tidlig. Dagen har nettopp begynt og jeg kjenner at jeg har nedsatte motoriske evner og er øm i musklene mine. Jeg har konstant lyst på noe å spise og helst noe søtt. Selvkontrollen er fortsatt på topp! Har hatt tilgang til nikotin fra dag 1, og alt det jeg har gjort til nå var å stirre litt på boksen med snus, før jeg la den inn i safen min. Edit: Begynner å kjenne det sterkt nå! Men jeg gir ikke opp! Endret 27. juli 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg har jobba med å slutte å røyke lenge, har røkt i 2 år da så er litt værre, men så fint at du klarer å slutte å snuse Kjenner den følelsen med ubehag i kroppen, ekkelt egentlig. Han over her sa noe med eple, det er et kjempe godt tips, eller mini gullerøtter for røykere, men siden du snuser så prøv med vanlig tyggis med hvem som helst smak, og putt den opp under leppa. En kompis av meg gjorde det og han syns det hjalp veldig, bare å ha en helt vanlig ufralig tyggis oppunder leppa.. Vet ikke om det hjelper for alle da. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Det går heavy nedpå med Fisherman's Friend Lakris her! Begynner å bli desperat, men føler fortsatt at jeg er under kontroll! Hodet mitt begynner å spørre om dette er noe vits! Men jeg vet at jeg kommer til å ville slutte igjen med en gang jeg er på normale tokter igjen! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Du er nok antageligvis i den verste perioden, men det tar nok av etter et par dager nå… Selvkontroll fortjener respekt. Endret 27. juli 2010 av Enzyme X Lenke til kommentar
Joffii Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Ville ikke spist for mye FF med lakris Lakris inneholder stoffer som fungerer som lett avføringsmiddel i store mengder ^^ Lenke til kommentar
Diskutert Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hvor ofte snusa du i det halvåret? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Ville ikke spist for mye FF med lakris Lakris inneholder stoffer som fungerer som lett avføringsmiddel i store mengder ^^ True! Men hvis jeg forandrer på noe nå så klikker det for meg! Dessuten... Når jeg er på dass og driter så har jeg ikke tilgang til snus. Hvor ofte snusa du i det halvåret? Alt for ofte, men ikke voldsomt mye. Var omtrent en boks i uken, kanskje to. Endret 27. juli 2010 av Gavekort Lenke til kommentar
Munty Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Ville ikke spist for mye FF med lakris Lakris inneholder stoffer som fungerer som lett avføringsmiddel i store mengder ^^ True! Men hvis jeg forandrer på noe nå så klikker det for meg! Dessuten... Når jeg er på dass og driter så har jeg ikke tilgang til snus. Hvor ofte snusa du i det halvåret? Alt for ofte, men ikke voldsomt mye. Var omtrent en boks i uken, kanskje to. Driter du sammen med dataen din du da? Lykke til med "prosjektet"! Har selv hjulpet flere av vennene mine med å kutte ned på snus, og det er ikke lett for de, så lykke til igjen! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Har en laptop, så jeg har muligheten. Men jeg driter ikke så utrolig lenge! Abstinenser kommer og går, nå er dem borte. Kjenner jeg er godt på vei allerede! Lenke til kommentar
danielch Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Jeg jobber med å slutte selv, egentlig så ga tråden din meg litt motivasjon! Dag 1 har gått strålende her, merker at jeg vil ha mye å spise, men Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2010 Du får holde ut! Anbefaler at du får noe til å erstatte suget med! Om du er lur så tar du noe som ikke er lakserende slik som mine Fisherman's friend. Jeg kan motivere deg med at det er mye bedre idag enn det det var mine første 3,9 dager. Hold deg et mål til ihvertfall Søndag, så skal du ser hvordan det gradvis blir bedre! Lenke til kommentar
danielch Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Jeg mistet plutselig motivasjonen, da jeg ble så lett irritert. Jeg tror jeg tar dette når jeg er ferdig med å jobbe, og er litt for meg selv.. Skal sørge for å ikke ta med meg snusboksen når vi skal bort 1 uke på camping.. Hadde heller ikke tilgang til lakris eller noe (En støttende familie som ikke brydde seg).. Endret 27. juli 2010 av FocuzHD Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Vet ikke hvordan det er med snus, men med røyk er avhengigheten mye det med å holde noe i kjeften og i hånda, prøv mini-gullerøtter, det er sundt og godt ) hehe, ikke så ille å bli avhengig av det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2010 Det hjelper å ha noe under leppa når du slutter med snus, så det er litt av det psykologiske også. Dag 4: Tankene vandrer mer over på andre ting og jeg har begynt å bli roligere. Jeg har ikke peiling på hvorfor jeg allerede begynner å bli bedre. Det er muligens noe psykologisk eller så kan det være fordi jeg ikke snuste like lenge som de andre gjør før de slutter. Uansett hva det måtte være så begynner suget å gi mer slipp! Jeg kjenner fortsatt i kroppen at jeg ikke vil dette, men jeg er absolutt ikke desperat lenger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå