Footy Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Har en strømløs hyttesituasjon der det er installert Gass komfyr og kjøl. I forbindelse med dette vil jeg gjerne ha en gassdetektor installert. Men har så langt ikke klart å oppdrive en som går på batteri. Løsningen så langt har vært en som går på 12v, og jeg har flyttet et bilbatteri ut og inn hver gang jeg skal ha den i bruk, er ikke så keen på denne løsningen lengre. Noen som kjenner til et produkt som går på batteri? takker! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Pussig, etter en titt å nettet ser det ut at alle propanalarmene som ser dønn like ut som røykvarslere ikke bruker 9V batteri, men 12V eller 230V nettadapter. Tabbe av produsentene. Så du må kanskje enten legge opp solstrøm på hytta, eller bruke gammelmetoden: Luft og evakuer straks når du kjenner fislukt, og forebygg ved å sørge for at propanslanger og regulator byttes hvert tredje år, og sjekk slanger og koblinger med såpevann (se om det kommer bobler) innimellom. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Strømforbruket er 1.7 W (140 mA), mer enn tusen ganger det er røkdetektor bruker. Antar det har med tilgjengelig teknologi å gjøre, heller enn en tabbe av produsentene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå