Gå til innhold

Nytt headsett til gaming film og musikk, 3.5 mm jack - Hjelp!

N1ko

Hvilket headsett?  

3 stemmer

1. 1. Hvilket headsett burde jeg velge?

• Sennheiser PC 330 G4ME
      3
    • Plantronics Gamecom 777
      0

Anbefalte innlegg

Hei, jeg klarte å herpe hele ledninga på Creative Fatal1ty headsettet mitt, og må nå kjøpe et nytt.

Budsjettet er på maks 700 kr, headsettet børr ha mikrofon og helst 3,5 mm jack da jeg komemr til å bruke det på mini pcen og på pcskjermen når jeg har koblet xboxen til.

Er også ute etter et headset med litt støyemping, da jeg kommer til å bruke det på TG til påska. Støydempinga trenger ikke å være så veldig bra, men helst bedre eller likt som Creative Fatal1ty settet.

Her er noen headsett jeg har sett på:

Plantronics GameCom 367:

- Kansje litt for low-end headsett?

Plantronics Gamecom 777:

- Til 650 kr på dustin ser dette svært lovende ut. Noen som ahr erfaringer med dette?

- Hva er forskjellen på å bruke dette headsettet med og uten usb lydkortet som følger med?

SteelSeries Siberia V2:

- Prisen er grei og ytelsen skal være bra, men det ser helt for jævlig ut.

Jeg har ennda ikke bestemt meg, men Gamecom 777 er det jeg vurderer sterkest. Kom gjerne med anbefalinger og inspill!

EDIT: Det står nå mellom Sennheiser PC 330 og Gamecom 777. Mer informasjon lenger nede i tråden.

Takker for alle svar,

Nikolai.

Endret av N.N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg klarte å herpe hele ledninga på Creative Fatal1ty headsettet mitt, og må nå kjøpe et nytt.

På hvilken måte har du ødelagt det? Dette headsettet er veldig enkelt oppbygd, lett å demontere, og burde være enkelt å fikse om det ikke er selve høyttalerne som er ødelagt.

Er også ute etter et headset med litt støyemping, da jeg kommer til å bruke det på TG til påska. Støydempinga trenger ikke å være så veldig bra, men helst bedre eller likt som Creative Fatal1ty settet.

Creative Fatal1ty har så å si ingen støydemping i det hele tatt. Jeg brukte det på TG i år, og om du går til innkjøp av et headsett med like "god" støydemping som Fatal1ty-headsettet, vil du antagelig ikke få mye glede av det under TG. Det gjorde i hvert fall ikke jeg.

Er også ute etter et headset med litt støyemping, da jeg kommer til å bruke det på TG til påska.

Når du sier at du er "også ute etter et headset med litt støydemping". Vil det si at du er ute etter to headsett? :hmm:

SteelSeries Siberia V2:

Hva mener du med at ytelsen er bra? På hvilke måte "yter" headsettet? Mener du at lydkvaliteten er god?

SteelSeries Siberia V2:

Hva mener du med "det ser helt for jævlig ut"? Mener du at det ser jævlig ut å bruke, eller at det utseendemessig ikke er slik du ønsker det? Poenget med et headsett er forøvrig at det skal være konfortabelt, ha god lydkvalitet, og om ønskelig en god mikrofon.

jeg vil ambefale siberia v2, jeg synes det er det beste headsettet evver. men smaken er som baken

Så du har prøvd alle mulige headsett? Som f.eks. Sennhesier PC 350, Beyerdynamic Headzone Game, Beyerdynamic MMX 300 osv?

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

På hvilken måte har du ødelagt det? Dette headsettet er veldig enkelt oppbygd, lett å demontere, og burde være enkelt å fikse om det ikke er selve høyttalerne som er ødelagt.

Jeg har fiklet så mye med ledninga at den røy helt intill volumkontrollen, noe som betyr at hvis jeg skal lodde det på igjen må jeg kvitte meg med den. Ledningene så også ikke veldig loddevennlig ut.

Creative Fatal1ty har så å si ingen støydemping i det hele tatt. Jeg brukte det på TG i år, og om du går til innkjøp av et headsett med like "god" støydemping som Fatal1ty-headsettet, vil du antagelig ikke få mye glede av det under TG. Det gjorde i hvert fall ikke jeg.

Det ble litt rotete der ja. Det jeg mente er at headsettet ikke skal ha noe værre støydemping en Fatal1ty, f.eks et headsett hvor klokkene ikke dekker ørene.

Når du sier at du er "også ute etter et headset med litt støydemping". Vil det si at du er ute etter to headsett? :hmm:

Nei, ble litt rotete der igjen :p Jeg er ute etter ett headsett.

Hva mener du med at ytelsen er bra? På hvilke måte "yter" headsettet? Mener du at lydkvaliteten er god?

Lydkvaliteten mener jeg ja, med tanke på at det nesten er en klassiker innen gaming gear, og det er det headsettet de fleste anbefaler.

Hva mener du med "det ser helt for jævlig ut"? Mener du at det ser jævlig ut å bruke, eller at det utseendemessig ikke er slik du ønsker det? Poenget med et headsett er forøvrig at det skal være konfortabelt, ha god lydkvalitet, og om ønskelig en god mikrofon.

Jeg synnes det ser forferdelig ut, design messig, og stort. Det ser også ikke ut som det mest praktiske settet hvis man skal flytte litt rundt osv.

jeg vil ambefale siberia v2, jeg synes det er det beste headsettet evver. men smaken er som baken

Har du prøvd noen andre gaming headsett som kan backe opp teorien din om at Siberia er best?

Uansett:

Jeg har også titta på Sennheiser PC 330 og det så veldig lovende ut med tanke på at dustin har det til litt mere enn 600kr, men et MEGA STORT minus er at mikrofonen er svær, ummulig å gjemme og ikke avtagbar. Dette er et must da ejg bruker mikrofonen en svært skjelden gang.

Er fortsatt åpen for anbefalinger og inspill!

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått for Sennheiser PC 330 om jeg skulle valgt blant de du har nevn til nå.

Sennheiser lager (så vidt jeg vet) kun lydprodukter, og i motsetning til en del av de såkalte "gaming-merkene" lager jo Sennheiser produkter av kvalitet.

Om du ikke har gjort det, burde du lese VGs test av PC 330 ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Hva mener du med at mikrofonen ikke kan gjemmes? Den kan vippes opp langs headset-kanten som med de aller aller fleste headsets.

Sennheiser og plantronics har drevet med headsets i mange årtier, mot siberia som bare har laget en eller to modeller, det alene gir sennheiser og plantronics et stort fortrinn foran siberia, i tillegg til at mikrofonen på siberia ikke er så veldig bra sammenlignet med spesielt plantronics.

Har ikke prøvd siberia selv, kun snakket med andre som har brukt det på skype, og det finnes mange bedre mikrofoner der ute.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at mikrofonen ikke kan gjemmes? Den kan vippes opp langs headset-kanten som med de aller aller fleste headsets.

Den er der fortsatt, i motsetning til f.eks Gamecom 777 hvor man ikke ser mikrofonen i det hele tatt eller på Fatal1ty hvor man kan ta den av.

Det ser ut som om det står mellom

Gamecom 777 og Sennheiser Pc 330 G4ME.

post-138102-1280163611,4665_thumb.jpg

Pros/cons med Sennheiser PC 330:

+ Laget av Sennheiser, altså et svært pålitelig merke.

+ Smarte løsninger, volumkontroll på selve klokkene.

+ Terning 6 av IDG/VG.

- Mikrofonen kan ikke skjules på samme måte som på 777 settet.

Pros/cons med Gamecom 777:

+ Genial løsning med mikrofonen.

+ 5.1 Surround.

+ 10/10 av Gamereactor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...