SlettProfil Skrevet 19. februar 2011 Del Skrevet 19. februar 2011 Enig. Hvis en manager får tid og tilitt til å bygge opp et lag over lengre perioder kan det virkelig lønne seg. Sir Alex og Wenger har begge bygget opp de lagene som de har i dag og har sin egen filosofi om hvorfor spillerne er i laget og hvordan de skal brukes. Når managere byttes hele tiden overtar de andre sitt arbeid og det kan fort bli surr med motstridende beskjeder og omrokkeringer for hver manager sin intreden. Alle managere møter motstand og Ancelotti har vist at han har kvaliteter som manager. La oss bare håpe at Abramovitsj ikke begår samme tabbe som han gjorde med Mourinho. Tenk hvordan laget vårt ville ha sett ut i dag dersom Mourinho kunne ha fått videreføre sin filosofi? Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 22. september 2011 Forfatter Del Skrevet 22. september 2011 (endret) På tide med en liten oppdatering i denne tråden. Av de jeg har nevnt tidligere i tråden har Jay-Emmanuel Thomas blitt solgt til Ipswich etter at utviklingen hans begynte å stagnere. Jeg er dog overbevist om at han kommer til å bli en god PL-spiller om noen år, for selv om attituden hans er dårlig, er potensialet enormt. Wojciech Szczesny har som kjent blitt et klart førstevalg mellom stengene våre, og jeg vil tørre å påstå at han er et av Europas største keepertalenter. Henri Lansbury har forlenget sin kontrakt med Arsenal, og er nå på utlån til West Ham for å vise at han er verdt å satse på. Jeg tror Maefteda kan skrive under på at han har gjort sakene sine meget bra til nå. Emmanuel Frimpong måtte tilbringe hele fjorårssesongen på treningssenteret etter å ha pådratt seg en alvorlig skade, og det har helt klart gitt effekt. Han har blitt enda sterkere fysisk enn før, og han har imponert når han har fått sjansen så langt denne sesongen. Chuks Aneke utviklet seg bra i reservelaget vårt forrige sesong, og fikk sin debut for førstelaget i går. Jeg tror vi kommer til å høre se mer til den svære playmakeren i løpet av denne sesongen. Ryo Miyaichi har fått arbeidstillatelse etter en strålende halvsesong i Feyenoord, og fikk også sin debut for førstelaget i går. Han var svært imponerende i pre-season, og har mottatt masse skryt både fra manager og medspillere. Han kommer garantert til å få noen sjanser i løpet av sesongen. Wellington Silva tilbringer sin andre sesong på utlån i La Liga, men sliter med å få spilletid. Så noen nye spillere å se opp for: Alex Oxlade-Chamberlain Chamberlain er en hurtig, teknisk og intelligent kantspiller med en strålende innleggsfot. Han er også kreativ og pasningssikker, og kan spille nesten like godt sentralt på midtbanen. Det at Wenger totalt brukte £15m på unggutten viser at han har troen på ham, og så langt har han imponert, både på banen og på treningsfeltet. På sine to siste kamper for Englands U21-landslag skaffet han seg fem assists i tillegg til å vinne en straffe, og han ble kåret til banens beste i sin første kamp fra start for Arsenal da de slo Shrewsbury 3-1 i ligacupen, etter å ha scoret et nydelig mål. Med tanke på den dårlige formen til Arshavin og Walcott, skal man ikke se bort i fra at Chamberlain kommer til å få en del sjanser fremover. http://www.youtube.com/watch?v=c4q7M-IYl7I Francis Coquelin Coquelin er en energisk midtbaneterrier som er meget god både offensivt og defensivt. Le Coq tilbringte forrige sesong på utlån til Ligue 1-klubben Lorient, og gjorde sakene sine bra. Han var også en av få som imponerte meg i kampen mot United, og han dominerte midtbanen da vi møtte Shrewsbury på tirsdag, med noen strålende taklinger, pasninger og interceptions. Vi har to spennende talenter i den defensive midtbaneposisjonen i Coquelin og Frimpong, og det skal bli gøy å se hvem av dem som utvikler seg mest i løpet av sesongen. http://www.youtube.com/watch?v=Zh60eUyCdKA Benik Afobe Afobe er en atletisk og målfarlig spiss som ble lånt ut til Huddersfield forrige sesong etter å ha bøttet inn mål på alle aldersbestemte nivåer i Arsenal, i tillegg til reservelaget. Han fikk lite spilletid i starten (etter ønske fra Wenger), men slo virkelig til når han først fikk starte noen kamper på rad. Han fikk totalt åtte mål og ti assists, og hadde en strålende periode hvor han vant MotM-awards i fire kamper på rad. Afobe er dessverre ute i fire måneder med en skade, og kommer sannsynligvis til å lånes ut igjen når han er klar, men han er likefullt en spiller det virkelig er verdt å følge med på. http://www.youtube.com/watch?v=i4rvzguaexY Oğuzhan Özyakup Jeg var 99 % sikker på at Özyakup kom til å forlate oss i sommer, men heldigvis for oss klarte Wenger å overtale ham til å skrive under på en ny kontrakt. Ozzy er en dyptliggende playmaker som kan minne litt om Cesc i spillestilen. Han fikk sin debut for førstelaget mot Shrewsbury, og selv om han ikke fikk mange minuttene, rakk han å sikre seg en assist. http://www.youtube.com/watch?v=jLnZnFbhRz4 Endret 22. september 2011 av Le Professeur 2 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Phil Jones It soon became clear when Phil Jones broke into Blackburn's Premier League team in March, 2010, that Rovers had an exceptional young talent on their hands. An eye-catching debut against Chelsea brought inevitable comparisons with Blues skipper John Terry, as the robust stopper swiftly handled the elevation in class and dealt admirably with some of the biggest names in the country. United hitman Wayne Rooney was quick to admit Jones was one of his toughest opponents in 2010/2011 when the centre-back agreed to join United and his performances against the Reds in consecutive seasons certainly revealed he is a player who clearly loves the art of defending under pressure. Sir Alex had to beat off competition from other top clubs to land his man, with both Liverpool and Arsenal reportedly keen on one of England's brightest talents, but the youngster was determined to join the champions despite some talk of higher offers from elsewhere. After a deal was struck with Blackburn, Jones linked up with Chris Smalling at the European Under-21 Championship to potentially offer a fascinating glimpse into the future at club and international level with the central defensive pairing emerging as one of the major plus points from the tournament for Stuart Pearce's side. Competition for places in the first-team is intense but Jones is also able to turn his hand to a defensive midfield role, a duty he fulfilled with relish at Ewood Park to add another string to his bow, which prompted then manager Sam Allardyce to liken him to Michael Essien because of his versatility. Despite being compared to Terry or Essien, the defender will become his own man at Old Trafford and look to establish himself in the coming years as a permanent fixture in the side. The graceful way he carries the ball forward, allied to a steely determination to throw his body on the line, means he already has the sort of attributes that will fit in well at United. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. september 2011 Del Skrevet 22. september 2011 Han kommer til å bli Philomenal! Per dags dato så er jeg mest interessert i hva spillere som Nathaniel Chalobah, Lucas Piazón og Aziz Deen-Conteh får til om noen år. Jeg er allerede rimelig sikker på at Lukaku, McEachran og Bertrand (muligens også PvA) blir fast inventar hos Chelsea om en liten stund. Romeu er jeg mer lunken til da jeg frykter en ny Fabregas-saga dersom han viser seg å bli skikkelig, skikkelig god. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Virkelig, det tok dere 2 år og en rød drakt til for å se potensiale i han? 3 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Virkelig, det tok dere 2 år og en rød drakt til for å se potensiale i han? Skal ikke legge skjul på at jeg var litt skeptisk da jeg så at vi la så mye penger på bordet, men etter å ha sett ham i U21 sammen med Smalling ble jeg raskt overbevist om at det var det rette kjøpet. Gleder meg til å følge fyren videre! Verdt å nevne at teksten i innlegget mitt ovenfor ikke var skrevet av meg, bare for å ha det klart. Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 RUBEN ROCHINA Rovers swooped during the January 2011 transfer window to land exciting young Barcelona striker Ruben Rochina. The forward arrived at Ewood for an undisclosed fee on a contract which will run through until the summer of 2015. Valencia born, Rochina had been with the Catalan giants since an early age and was a regular member of Barcelona's B team which plays in the Spanish second division for the last couple of seasons. He also has honours for his country up to under 19 level, and was part of the Spanish under 19 squad that reached the final of the UEFA Under 19 championships in France 2010. His first goals in English football came in August 2011 when he scored a brace in a 3-1 win over Sheffield Wednesday in the Carling Cup. Min vurdering: Ruben kommer fra verdens beste academy for fotballspillere, nemlig Barcelona sitt eget akademi. Har en typisk spansk spillestil, er veldig teknisk og har et øye for mål i tillegg. Man forventer ikke mye av han denne sesongen, noe som jeg tror bare er positivt for unggutten fra Baskerland. Det eneste som er synd er at Barcelona har oppsjon å hente han tilbake så fort han er god nok for dem... Lenke til kommentar
Ashley Young Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Virkelig, det tok dere 2 år og en rød drakt til for å se potensiale i han? Neh, jeg var i hvert fall klar over hans enorme potensial lenge før han kom til United. Ble derfor også meget glad da han kom, for en relativt god pris. Ellers må jeg si meg meget fornøyd med den yngre garde i United, nå. Jones, Smalling, Cleverley og Welbeck har alle vært meget gode for United i seriestarten, og nå virker det også som om De Gea begynner å bli litt varmere i trøya. I tillegg fikk vi stifte bekjentskap med et par nye unggutter mot Leeds, som forhåpentligvis kan ta seget. Fremtiden ser meget lys ut for United. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå