nor50 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Har fått meg denne http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10590852;c:101152 for å montere en 2.5" SSD i PC'en. Jeg INNBILLER meg at jeg har hatt problemer med tilsvarende hot swap for 3.5" disk, eller er det "umulig"? Jeg er såpass gammel at jeg forventer tap eller mulighet for problemer med de fleste løsninger som innebærer et mellomledd etc... Noen som har fasitsvar på dette? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg INNBILLER meg at jeg har hatt problemer med tilsvarende hot swap for 3.5" disk, eller er det "umulig"? Nå står det ikke i speken at enheten er hot-swap kompatibel: Fast Swap mechanism for easy HDD handling Lenke til kommentar
Anv Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det kan vel ikke utelukkes at man kan ha tap ved bruk av mellomledd. Det er dog ikke et generelt problem per i dag. Enheten du linker til er rimelig men det kan også være det beste av og til. Du får bare prøve, du vil raskt se om du mangler hastighet, spesielt med en SSD. (bruk et enkelt benchmarkprogram for å måle båndbredde, eks. HD Tune eller AS SSD) Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hva slags tap er det du tenker på? Kan ikke se noen muligheter for redusert hastighet. Men som PerB påpeker, slike er ikke for hot-swap. Prøver du det må du forvente problemer. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Jeg skal ha SSD'en som bootedisk og har ikke tenkt å bruke noe hot-swap. Men jeg bare nevnte at jeg har hatt en tilsvarende som var det, og den følte jeg ikke jeg kunne stole helt på. Men mulig det var andre ting som spilte inn.... Lenke til kommentar
Stein-M Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Hva med å bruke denne. Jeg har brukt denne en stund nå og har ikke oppleved noen problemer med den selv om jeg har tatt ut SSD noen ganger. CHIEFTEC INTERNAL CABINET 2X2.5# SATA IN 3.5# BAY Denne passer inn i en 3.5 brønn og koster kun 259,-. Den sørger for at du får hotswap på 2 stk SSD. Min Intel X25-M 160GB G2 skled rett inn uten å gjøre noe med den. Når Chieftec kabinettet er montert er det bare å skli denne inn i 2.5" enhet i åpningen og lukke den. Ingen skruer eller noe. Kan ikke være enklere. Chieftec kabinettet har en enkel SATA strømkontakt på baksiden samt 2 stk SATA kontakter. Helt konge spør du meg. Har montert den inn i Corsair 800D kabinettet i begge 3.5 brønnene nederst. Måtte borre opp noen nye hull i i Chieftec kabinettet siden Corsair bruker en monteringsskinne som ikke passer på Chieftec kabinettet. På kabinetter som bruker skruer for montering istedenfor skinner tror jeg ikke det skal være noen problem med montering av Chieftec. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå