Gå til innhold

BK - Action foto`s (bil + båt i fart)


Anbefalte innlegg

heissan..

 

ting som er i fart er det veldig ofte vaskelig å få gode bilder av..

legger inn div bilder her, noen er det meg som har tatt, di andre er det folk som har tatt av meg..

 

hva mener dere om bildene? vet at noen av dem er mørke .. og noen er tatt med "billigkamera"

hva kunne vært gjort annerledes for å fått et bedre resultat?

hva med redigering?

 

-------------

bilde 1

68x4av.jpg

Kamerat på båt-tur.. meg som tok bilde

kommer til å bli mye slike bilder fremover, tips til hvordan jeg kan ta dem bedre?

-------------

Bilde 2

30hymig.jpg

Gammle båten min .. her er det meg som kjører, og en kamerat tar bilde. vet det er litt dårlig kvalitet, det er klippet ut av et større bilde..

--------------

Bilde 3

wkgr2d.jpg

mercedes 190E "Köneg" , i tunell..

en kamerat av meg sin bil.. bilde tatt i fart fra bil forran ved siden av.. tar ofte slike bilder, tips som kan gjøre at man får klarere bilderesultater?

--------------

Bilde 4

28wcwn7.jpg

Meg på vannscooter`n .. kamerat som har tatt bilde

--------------

Bilde 5

1zv76ki.jpg

Meg som kjører på Gatebil&ICE lillehammer. (i den svarte Toyota Levin`en) , kamerat som tok bilde, jeg syns dette er ganske bra bilde.

---------------

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å gjøre noe med bildene dine annet enn å gå til anskaffelse av et nytt kamera. Bildet av bilen i tunnelen ser ut som det er tatt med en mobiltelefon av eldre årgang. Med mye lys i enden og lite i tunnelen gjør at kameraet har veldig vanskelig for å finne fokuspunkt. Veien og veggen ser ut til å være i mer fokus enn selve bilen. Du ser kanskje selv at tåkelys/grøftelys gir et spredt og ekkelt lys som både er vanskelig å møte i trafikken samt å ta bilde av.

 

Bildet av bilene i snøen er forsåvidt ganske greit, hvis man vil se på den gule bilen. Jeg legger selv mer merke til den gule og dens detaljer da bilen den sorte bilen blir mer en skygge mot den hvite snøen. Her ville jeg endret utsnittet av bildet slik at den sorte bilen kom helt til den venstre siden av bildet og kun nedre del av frontvinduet av den gule bilen kom med, likt båten du har tatt bilde av.

 

Båten er et godt bilde men det ser ut som det er tatt fra litt avstand med et kamera med kun digital zoom?

 

 

Artige bilder, men dessverre ikke noe særlig materiale å etterbehandle. Jeg vil anbefale deg at du finner deg et kamera med lyssterkt objektiv, lang zoom (~300mm), AFS (autofokus) og kjapp lukkertid.

 

Jeg er ikke noe annet enn en hobbyfotograf på veldig flyktig basis, men jeg vet selv hvor kjedelig det er å få kommentarer på bare noen linjer uten noe særlig begrunnelse enn at det er kjedelige bilder. Håper noen av de proffe gutta som sikkert etterhvert kommer inn i tråden vil korrigere meg om jeg sier noe riv ruskende galt.

Lenke til kommentar

riktig at tunnel bildet er mobiltelefon, hehe.

 

takker for svar alle 3

 

er det noe rimelig kamera som er brukbart, og tåler en liten vannsprut? også gjerne LITT slag og sånn..

 

kameraet jeg bruker for tiden er et billig kodak kamera jeg kjøpte når jeg var på ferie i usa.. og kameraet er "alltid" med , til og med på vannscooteren, så det er greit om det tåler litt, og helst er billig..

Lenke til kommentar

riktig at tunnel bildet er mobiltelefon, hehe.

 

takker for svar alle 3

 

er det noe rimelig kamera som er brukbart, og tåler en liten vannsprut? også gjerne LITT slag og sånn..

 

kameraet jeg bruker for tiden er et billig kodak kamera jeg kjøpte når jeg var på ferie i usa.. og kameraet er "alltid" med , til og med på vannscooteren, så det er greit om det tåler litt, og helst er billig..

 

Problemet ditt da blir vel fort at man betaler ofte for byggekvaliteten.. I alle fall his du tenker på speilrefleks.

Ellers finnes det jo mye bra kompaktkameraer ute nå.. Uten at jeg vet alt for mye om de :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...