KattaErDau Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Hei. Det har seg slik at et fake "virusprogram" eller hva det nå heter, har installert seg selv på datamaskinen min. Programmet heter Antimalware Doctor. Ettersom det er fake og veldig irriterende at programmet hele tiden forteller meg at jeg har virus på datamaskinen og at jeg må kjøpe det for å kunne fjerne disse såkalte virusene, så vil jeg ha programmet fjernet fra datamaskinen fortest mulig. Kjøper jeg dette programmet så vet jeg at det er totalt bortkastet. Hvordan fjerner jeg dritten fra datamaskinen? Har prøvd å gå inn på Kontrollpanel, så på "Legg til eller fjern programmer" men dette fake programmet finnes ikke med på lista. Er vel ikke meningen at faenskapet skal kunne avinstalleres? Endret 25. juli 2010 av KattaErDau Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Et kjapt google søk senere, og første treff gir: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Fjernet akkuratt den drittten fra en maskin her,måtte ta det i sikkerhets modus og fjerne proxy fra IE/Firefox etterpå for å komme på nett igjen. Mye mulig det var mere faenskap på denne masninen enn det du har.. Lenke til kommentar
KattaErDau Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Et kjapt google søk senere, og første treff gir: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor Har allerede sett den, men jeg er ingen verdensmester i engelsk så det hjalp meg ikke spesielt mye Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Bruker du google chrome, kan du høyreklikke på siden å trykke oversette til norsk bokmål. Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Et kjapt google søk senere, og første treff gir: http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor Har allerede sett den, men jeg er ingen verdensmester i engelsk så det hjalp meg ikke spesielt mye Da er Google translate (bygget inn i Google chrome som nevnt over) kjekk http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=no&u=http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-antimalware-doctor Ikke perfekt oversatt som regel, men skulle gjøre ting mer forståelig Lenke til kommentar
att Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg ante fred å ingen fare da jeg sørfa på nettet rett før jeg skulle legge meg i går kveld. Plutselig dukker dette programmet opp å starter å søke etter ting. Det poppa opp masse dritt hele tia, så jeg måtte starte windows i sikkerhetsmodus. Da fikk jeg lasta ned Malwarebytes' Anti-Malware, og sletta en hel del av de filene. Men i dag er allikevel ikke alt som det skal være. En mld om at "289.exe" må lukkes popper opp hele tiden, brannmuren slår seg av og et timeglass er ved siden av muspila hele tia. Noen som vet hva som er galt? Har prøvd å google 289.exe men finner ingen gode svar. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Last ned rkill som avsluter programmet. Deretter scanner du hele pcen etter virus, og leit etter mappen viruset var i og slett. Lenke til kommentar
att Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Driver å søker med AVG nå. Den fant masse piss, men jeg får jo ikke lov å slette fordi fila er "whitelisted". Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 I innlegg #7 linker jeg til veiledningen,kjør igjennom og post logger. Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Har fått det på skolepc'n..... Men jeg finner ikke sikkerhetsmodus ved oppstart? hvor finner jeg den? det er ingen alternativer med f8... Lenke til kommentar
att Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Loggen min; Malwarebytes' Anti-Malware 1.46 www.malwarebytes.org Databaseversjon: 4052 Windows 5.1.2600 Service Pack 3 Internet Explorer 7.0.5730.13 21.08.2010 12:31:46 mbam-log-2010-08-21 (12-31-46).txt Skanntype: Hurtigsøk Objekter skannet: 114840 Tid tilbakelagt: 5 minutt(er), 1 sekund(er) Minneprosesser infisert: 0 Minnemoduler infisert: 0 Registernøkler infisert: 1 Registerverdier infisert: 0 Registerfiler infisert: 0 Mapper infisert: 0 Filer infisert 2 Minneprosesser infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Minnemoduler infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Registernøkler infisert: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\AGprotect (Malware.Trace) -> Quarantined and deleted successfully. Registerverdier infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Registerfiler infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Mapper infisert: (Ingen skadelige objekter funnet) Filer infisert C:\WINDOWS\system32\ipsecndis.sys (Rootkit.Agent) -> Delete on reboot. C:\WINDOWS\system32\Drivers\ntndis.sys (Rootkit.Agent) -> Delete on reboot. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette er "KattaErDau" sin tråd. Har du virusproblemer, oppretter du din egen tråd. KattaErDau: se innlegg #7 Lenke til kommentar
att Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Dette er "KattaErDau" sin tråd. Har du virusproblemer, oppretter du din egen tråd. KattaErDau: se innlegg #7 Så man har faktisk egne tråder? Snakk om å legge opp til rot istedenfor å ha alt på en plass. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 (endret) Så man har faktisk egne tråder? Snakk om å legge opp til rot istedenfor å ha alt på en plass. Dette er reglen i nesten all forum,så det får du bare venne deg til. P.g.a KattaErDau har muligheten til og sette tråden som løst. Da er er det litt dumt at andre poster problemer i en løst tråd. Du kan aldrig sette denne tråden som løst. Endret 21. august 2010 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
norbat Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hvordan går det med problemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå