Gå til innhold

Stor forskjell i lydkvaliteten mellom gratis Spotify og premium?

Anbefalte innlegg

Funderer på om jeg skal kjøpe Spotify Premium, men lurer på om det egentlig er noe spessielt merkverdig forskjell i lydkvaliteten mellom gratisversjonen og premium, og hvordan er Premiumkvalitet i forhold til CD-kvalitet?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

usikker på om det er merkbar forskjell i lyd,

har premium selv..

det er jo alle di andre fordelene som er med spotify premium som er greit..

slippe reklame, offline playlist`s (at man ikke trenger være på nett for å høre sangene man har på listene) , og at man kan legge inn spotify på ipod/iphone ... =)

usikker på om det er merkbar forskjell i lyd,

har premium selv..

det er jo alle di andre fordelene som er med spotify premium som er greit..

slippe reklame, offline playlist`s (at man ikke trenger være på nett for å høre sangene man har på listene) , og at man kan legge inn spotify på ipod/iphone ... =)

Lenke til kommentar

Der får man også tilgang til mer musikk.

Gjør man det? Hvilke(kjente)band er det som bare er på Premium da?

Kommer ikke på noen nå i farta, men når man har spotify free, så får man disse reklamene og der sier dem at hvis du oppgraderer til spotify premium så får du tilgang til mer musikk osv.

Også det med at det er reklamefritt, offline playlists og legge det inn på iPod/iPhone og ikke minst Android er bare elsk :)

Lenke til kommentar

Jeg har bare en gammel Nokia, så den saken er grei. Internett-tilgang har jeg da alltid. Grunnen til at jeg har lyst på det er pga kvalitet og mangel på reklame. Jeg bare lurte på om det egentlig er verdt det med tanke på lydkvaliteten. :hmm: Sier da heller ikke nei til større tilgang til musikk heller.

Lenke til kommentar

Justice har en del tracks man får denne feilmeldingen på om man prøver å spille av, vet ikke om det fungerer i premium men.
The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it.
Lenke til kommentar

Justice har en del tracks man får denne feilmeldingen på om man prøver å spille av, vet ikke om det fungerer i premium men.
The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it.

Grunnen til at den meldingen kommer opp er fordi plateselskapet har fjernet sangene hans fra Spotify, det har ikke noe med premium å gjøre :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg betaler for spotify premimum av den grunn at det er en enkel måte å få musikk på mobilen på (iPhone). Jeg føler også at jeg bidrar når jeg betaler for musikken, i motsetning til før, da jeg nesten utelukkende piratkopierte musikk.

Jeg hadde nok aldri betalt for premium om jeg ikke hadde brukt det hver dag på mobilen. Det passer utmerket bra med et abonnement hvor jeg får "gratis" nett.

Lenke til kommentar

Jeg betaler for spotify premimum av den grunn at det er en enkel måte å få musikk på mobilen på (iPhone). Jeg føler også at jeg bidrar når jeg betaler for musikken, i motsetning til før, da jeg nesten utelukkende piratkopierte musikk.

Jeg hadde nok aldri betalt for premium om jeg ikke hadde brukt det hver dag på mobilen. Det passer utmerket bra med et abonnement hvor jeg får "gratis" nett.

Sluttet og fullstendig å laste ned musikk når Spotify kom... Mye enklere å bare streame direkte fra nettet. Så Spotify fungerer jo til en hvis grad mot pirater...

Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at det er allverdens forskjell mellom gratis- og premiumspotify. Når jeg lager .flac-filer av CD'ene på pc'en blir det på rundt 800-1100 alt ettersom. DA hører jeg forskjell, men så lite som litt over 100(?) kbps forskjell som det er mellom gratis- og premiumspotify, så tviler jeg på at det er veldig merkbart. Men skal vel ikke uttale meg før jeg har sammenlignet ordentlig.

Sluttet og fullstendig å laste ned musikk når Spotify kom... Mye enklere å bare streame direkte fra nettet. Så Spotify fungerer jo til en hvis grad mot pirater...

Men fører neppe til at folk kjøper musikken fra artistene i større grad, og det er jo det som gir støtte. Noen som vet hvor mye artistene tjener på spotify?

Endret av jubb
Lenke til kommentar

jubb: Husk at det er voldsomt forskjellige algoritmer som blir brukt, du kan ikke sammenligne f.eks PCM med Vorbis' MDCT i bitratekrav. Mange påstår annet, men 320 kbps Vorbis har i mange år blitt vist i blindtester som ganske ekvivalent med 44kHz, 16bit PCM fra en CD. Gitt en kilde med høyere oppløsning har også Vorbis-versjonen mulighet til bedre kvalitet enn CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...