Gå til innhold

Dragon95 treningslogg

Anbefalte innlegg

Hei :)

Info:

-Er en gutt på 15 år.

-Høyde: 170 cm

-Vekt: ca 90 kg :(

Har drivi med en del idrett opp igjennom årene. Gikk på fotball i ca 8-9 år, men ble lei, så jeg slutta. Så drev jeg ikke med noe spesiell trening, drev men pc o.l. Så begynte jeg på boksing og gikk på det i ca et halvt år, men så fikk jeg lyst til å begynne med styrketrening, så jeg startet med det. Og har drevet med det i ca et halv år nå.

Jeg har en kompis, Joakimz her på diskusjon.no. Og vi trener sammen. Og han har startet med et baseøvelses program som jeg har begynt med jeg også.. Er det programmet "riktig" for meg, eller burde jeg starte med et annet program?

Mål (styrke):

-Benkpress: 100kg (sist maks: 72,5)

-Markløft: 140kg

-Knebøy: 120kg

Mål (Vekt):

-75-80kg

Eller bryr meg ikke så mye om vekta, vil heller bli slankere...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg ser er at du både ønsker å bli sterk og slank. Du kommer ikke til å få til begge deler samtidig. Du har to muligheter. Slank deg litt først, for så og bulke, eller bare bulk, så kan du slanke deg senere.

Mtp at sommeren snart er over uansett, kan det jo være en ide å begynne å bygge nå, og heller satse på å slanke deg litt itl neste sommer. Det er jo egentlig opp til deg selv.

Nå vet jeg ikke hvilket program Joakim følger, men baseøvelser er jo alltid bra! Bare pass på teknikken.

Lenke til kommentar

jeg tror faktisk det kan gå, men er ingen expert men mener og ha lest:

hvis du trener så får man muskler isteden for fett, men selvfølgelig ligge i underskudd med 500kcal. og et bra kosthold..

Endret av joakimz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel.. Ser at dere snakker litt om slanking og bulking. Du må sette deg et mål, et mål DU SELV LAGER. Hvorfor slanker du deg? fordi du VIL eller fordi andre synes du bør? Du slanker deg fordi DU vil gjøre det selv, du skal ALDRI leve opp til andres "reality" av hvordan de synes ting burde være.

Så kanskje derfor jeg valgte å drite i utsende og drite i om jeg bærer et par kilo fett for mye. Eneste jeg bryr meg om nå, er å bli stærk. Noen kan le av meg og si "Pijus! Du er en tulling! Damene vil ikke ha styrke, men six pack og litt muskler!". Ser det ut som jeg skal leve opp til din reality av hva DU tror de vil ha?

Og jeg skal love deg at så snart du skjønner hva jeg mener vil kanskje en av delene fett/muskler ikke bety noe som helst. Jeg tok det valget, ikke på grunn av andre, men meg selv.

Pointet med dette her var egentlig å velge hva du vil gjøre. Som sagt, du kan ikke bli stor og stærk mens du går ned i vekt (i begynnelsen kanskje litt, men ikke noe du burde holde fast på). Enten velger du nå å gå ned i vekt og kanskje legge på deg seinere, eller bare dritte i vekten og begynne å bli stærk fra idag.

Endret av Pijus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lyst til å bli slank fordi jeg vil det selv..

Men du har kanskje et poeng der Pijus.. Kanskje jeg skal gjøre som deg, å trene for å bli sterk, og drite i hva alle andre sier. Og eventuelt ta å trene for å bli slankere litt etter litt.. Feks når jeg har igjen mye energi etter ei treningsøkt..

Lenke til kommentar

90kg fordelt på 170cm er jo endel, og personlig så tror jeg en slank ville gjøre godt for både motivasjon og selvbilde. Da vil du få en bedre platform å bygge videre på senere.

Nok ett godt innlegg, pijus.

Vi trener fordi det gjør oss godt, både fysisk og mentalt. For meg er det det handler om. Hvis du driter i at du bærer på noen ekstra kilo, flott. Hvis du ikke føler deg komfortabel med det, og heller vil slanke deg, flott det og. Det handler om å gjøre det DU føler deg vel med. Folk er forskjellige, og takk Gud for det. Du må finne din vei. Det viktigste er at etter at du har bestemt deg for hva du vil, må du gå for det. 100%. Ikke gjør ting halveis. Litt er sjeldent særlig mye bedre en ingenting. Ikke nøy deg med ok. vær den beste du kan være. Og gjør det for deg selv.

På tampen kan jeg vel også nevne at folk generelt er alt for opptatt med seg selv, til å tenke på hva andre gjør, eller hvordan de ser ut.

Lenke til kommentar

Kunne du ikke kjørt på som juling med styrke nå, og forsøkt en deffing etter jul? Strandsesongen nå er det bare å glemme (ikke det at det er strandvær), men på et år bør du få gjort mye med både det ene og det andre. Tror det blir beste måten å få litt i både posen og sekken ihvertfall.

Lenke til kommentar

pijus: helt enig: men ikke tro at det er jeg som ber han deffe :p

han har faktisk valgt dette selv, jeg trener for og bli sterk og stor, mest for og bli sterk, musklene tar jeg som en bonus.

hva damene synes om at jeg bare tenker på trening og kosthold eller at jeg blir for stor en gang, driter jeg i. er trening som er livet!

Endret av joakimz
Lenke til kommentar

Her er et bilde av meg:

Legger ut nytt bilde 4-5 måneder, dvs rundt juletider..

Hvis dere lurer på hva den streken like over navlen er, så er det et arr etter jeg har opperert.. (hadde sprutbrekninger, så måtte opperere da jetg var 2 uker gammel..)

post-209683-1280265981,733_thumb.jpg

Endret av dragon95
Lenke til kommentar

Skal begynne å logge her, både trening og kosthold.. Men skal jeg logge kostholdet på de dagene jeg ikke trener også?

Jeg liker egentlig ikke melk, men jeg tvinger det i meg allikevell, eller er det det samme om jeg drikker vann?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Uke 1, Økt 1

Dynamisk oppvarming:

squat to toe - 8 reps ( skal ta 5-10 reps)

utfall bakover - 5 på hver side

SCAPULAR PUSHUPS - 10 reps

utfall til siden - 5 reps på begge sider

ytwli - 5 reps på 5 "bokstaver"

Markløft:

60kg x5

70kg x5

70kg x5

70kg x5

70kg x5

Militærpress:

35kg x5

35kg x5

35kg x5

35kg x5

35kg x5

Benpress:

110kg x5

110kg x5

110kg x5

Planken:

3x30sek

Kosthold:

Frokost: 2 grove knekkebrød med ost + 3dl skummet melk

Etter trening: 3 bananer (hadde ikke med proteinpulver)

Lunch: Omelett med ost, skinke, grillkrydder og hvitløkskrydder + 3dl skummet melk

Mellom måltid: 2 nektariner

Middag: Tunfisk, tomat, salt og pepper + 2dl melk

Kvelds: ca 4dl melk + rosin pakke

Kommentarer ønskes :)

Endret av dragon95
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uke 1, Økt 2

Dynamisk oppvarming:

Squat to toe - 8 reps (skal ta 5-10 reps)

Utfall bakover - 5 på hver side

Scapular Pushups - 10 reps

Utfall til siden - 5 reps på begge sider

Ytwli - 5 reps på 5 "bokstaver"

Bicepscurl:

20kg x8

25kg x8

27,5kg x8

Knebøy:

40kg x5

50kg x5

60kg x5

60kg x5

60kg x5

Benkpress:

50kg x5

55kg x5

57,5kg x5

57,5kg x4

55kg x5

Nedtrekk:

"Chins grep"

45kg x5

50kg x5

50kg x5

50 x5

50 x5

"Pull ups grep"

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

60 x5

Dips:

9 reps

6 reps

5 reps

Kommentar:

En helt grei treningsøkt, det er lenge siden jeg har tatt knebøy. Har ikke fått tatt det så mye før pga kneskade. Teknikk video kommer.

Benkpressen var for tung på 57,5kg, slet på den siste repsen. defor jeg gikk ned igjen på 55kg på siste settet. Tror jeg skal ta 52,5kg som max løft neste uke.

Jeg tar nedtrekk istedenfor chins og pullups, fordi jeg ikke greier det.. så jeg tar å holder som man gjør på både chins og pullups, husker ikke hva et heter. Men skal jeg ta sånn "Chins nedtrekk" en uke og "Pullups nedtrekk" andre uka?

På dips setter jeg bena inni en ribbvegg, så jeg skal greie flere, for hvis jeg ikke gjør det greier jeg ikke så mange..

Kommentarer ønskes! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Teknikk

Her er teknikken min av Markløft, Militærpress og knebøy.

Ser selv at det er noen feil der..

Markløft: Jeg krommer ryggen litt når jeg er på vei ned.

Militærpress: Kan kanskje ha armene litt lengre bak når de er på "toppen"?

Knebøy: Brukte benken får å få inn teknikken ordentlig først, men ser det nå at jeg skulle ha lagt under noen flere vekter å stå på, for beina mine kom ikke i 90 grader.. Er det ikke det de skal være?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...