Gå til innhold

Støpe fangere - Hvordan?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Heisann! Noen som har peiling på åssen man kan støpe en frontfanger? Jeg og en kamerat skal kanskje "pimpe" en sittegrassklepper. Og da tenkte jeg med min "kreativitet" at front og bak fangere (sideskjørt også?) hadde vært litt fresht. Dette er bare for å ha noe å gjøre i sommerferien. :)

Jeg har egentlig ingen anelse om åssen dem lager fangere, det er ikke snakk om store fangerene jeg tenker på.. Men er det mulig med noe glassfiber eller noe? Er det dyrt?

Vennligst ta dette seriøst, og svar som om jeg er en totalt nybegynner innen å støpe ting.. :p

Kim. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..

mange måter å gjøre dette på , EGENTLIG..

men når man normalt skal støpe noe er det greit å ha en form å støpe i .. noe man i dette tilfellet måtte laget siden det ikke akkurat er lett å oppdrive "gressklipper-stylingkit-former" :-P ,

og det er vanskelig, kostbart, ++ å lage en støpeform..

hva med å lage noe i aluminium?

bøye til en aluplate rundt fronten , så langt ned som ønskelig og lage noen "luft-inntak" , sette inn grøftelys, etc kan jo gå ann ;)

eventuelt om du skal lage noe ENKELT i glassfiber, hvis det ikke er så nøye hvordan det blir seende ut kan dere jo lage et utgangspunkt i papp/tre/plast/isopor, eller noe, som dere kan plastbelegge

(kan ikke gå god for om isopor vil smelte i reaktjon med polyester)

eventelt om dere får tak i en støtfanger til bil som har litt kul fassong kan dere jo kutte ut ønskede deler av den og lappe sammen med glassfiber så det "passer" bare korte den inn halvanne meter :-P

Glassfiber og polyester kan du få kjøpt på biltema, eller en rimligere løsning kan være å gå til en lokal båtbygger..

sånn ellers går det jo ann å pimpe gressklippere med neonlys, stereoanlegg, og ellers alt mulig annet ;-P

Lenke til kommentar

Heisann! Takk for svar.