Gå til innhold

Støpe fangere - Hvordan?

Kimelimm

Anbefalte innlegg

Heisann! Noen som har peiling på åssen man kan støpe en frontfanger? Jeg og en kamerat skal kanskje "pimpe" en sittegrassklepper. Og da tenkte jeg med min "kreativitet" at front og bak fangere (sideskjørt også?) hadde vært litt fresht. Dette er bare for å ha noe å gjøre i sommerferien. :)

Jeg har egentlig ingen anelse om åssen dem lager fangere, det er ikke snakk om store fangerene jeg tenker på.. Men er det mulig med noe glassfiber eller noe? Er det dyrt?

Vennligst ta dette seriøst, og svar som om jeg er en totalt nybegynner innen å støpe ting.. :p

Kim. :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm..

mange måter å gjøre dette på , EGENTLIG..

men når man normalt skal støpe noe er det greit å ha en form å støpe i .. noe man i dette tilfellet måtte laget siden det ikke akkurat er lett å oppdrive "gressklipper-stylingkit-former" :-P ,

og det er vanskelig, kostbart, ++ å lage en støpeform..

hva med å lage noe i aluminium?

bøye til en aluplate rundt fronten , så langt ned som ønskelig og lage noen "luft-inntak" , sette inn grøftelys, etc kan jo gå ann ;)

eventuelt om du skal lage noe ENKELT i glassfiber, hvis det ikke er så nøye hvordan det blir seende ut kan dere jo lage et utgangspunkt i papp/tre/plast/isopor, eller noe, som dere kan plastbelegge

(kan ikke gå god for om isopor vil smelte i reaktjon med polyester)

eventelt om dere får tak i en støtfanger til bil som har litt kul fassong kan dere jo kutte ut ønskede deler av den og lappe sammen med glassfiber så det "passer" bare korte den inn halvanne meter :-P

Glassfiber og polyester kan du få kjøpt på biltema, eller en rimligere løsning kan være å gå til en lokal båtbygger..

sånn ellers går det jo ann å pimpe gressklippere med neonlys, stereoanlegg, og ellers alt mulig annet ;-P

Lenke til kommentar

Heisann! Takk for svar.

Ja jeg tenkte at det kom ikke til å bli så veldig billig.. Kanskje aluplater er en idè, jeg skal tenke på det.

Men åssen mener du jeg skal lage "formen"? Og åssen skal jeg da lage det ut av glassfiber? Skal jeg gjøre glassfibere "flytende" og helle oppi formen, eller hva mener du?

Har ikke prøvd å støpe noe før i den forstand egentlig..

Men takk for svar som sagt! :D

Lenke til kommentar

å lage støpeform tror jeg bare du kan glemme som "amatør"..

alt for mye jobb, og utstyr som trengs, +++ ...

det greieste er om du lager dette i aluminium,

eller lage en ramme i tre som utgjør det du har tenkt å lage, og eventuelt trekke dette med "stretchy strømpebukse stoff" , for å få runde former hvis det er noen steder du skal ha noe som stikker ut, (forntleppe eller noe slik) så smører du på polyester (med herder) , og legger lagvis glassfiber, som du sauser inn med polyester, til du føler det er tykkt nok.

Lenke til kommentar

Hva mener du når du sier "å lage en ramme"? Kunne du forklart det litt nærmere? :) Mener du at jeg bare skal lage det i tre eller noe sånt og feste på?

Skal sjekke ut det med aluminium, må bare finne aluplater et sted. :tease::w00t:

ja nå vet ikke jeg hvordan den traktoren deres ser ut , men sånn jeg tenkte var at du kan feste 2"x2" planker på innsiden av den orginale fronten og ned så langt du ønsker å lage en frontfanger, en i hvert hjørne av fronten , og samme i bak-kant på sidene av fronten, så langt bak som frontfangeren skal gå. så fester du en tynn tynn plate på utsiden av disse 4 "stolpene" , og eventuelt fester en list i bunnen rundt hele som en frontleppe.. så kan du legge glassfiber og polyester på utsiden.

Endret av DJ-Timoty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...