Wiciwato Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Tok to bilder og sydde de sammen til dette bildet. Var ikke helt fornøyd med lyset, da solen helst skulle vært skyfri sånn at jeg kunne ta bilde den andre veien og få fine kontraster, men sånn ble det ikke. Jeg fikk nå tatt dette bildet og ble litt fornøyd med det, men jeg føler at det er mye som trengs for å få et bilde jeg blir fornøyd med, og det er der dere kommer inn. Hva syns dere? En ting jeg kanskje kan hjelpe dere med er fargene og kontrastene. Etter å ha lurket rundt på Flickr over lenger tid har jeg vært vitne til mye pent og blitt litt kresen pga det. Så jeg føler at jeg mangler den ekstra krispen i kontrasten og skarpheten (kan skyldes på ustødighet) og fargesprak. Så? Endret 25. juli 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg synes du har en grei komposisjon her, og lyset er vel heller ikke alt for galt. Så med litt fancy etterbehandling, så burde dette bli ganske så tøft. Men det er litt for avansert oppgave til at jeg våger meg på den. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 veldig fint. litt uheldig kutt av vannet nede. komposisjonen føles litt feil. hvordan ville det blitt hvis du hadde tatt bort ca 1/3 av høyre siden? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Er vel bare å holde hånden over bildet det, så ser du. Angående vannet så er jeg enig med deg, skulle helst ha fått med begynnelsen, får skylde på at jeg ikke har fullformat. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Er vel bare å holde hånden over bildet det, så ser du. Angående vannet så er jeg enig med deg, skulle helst ha fått med begynnelsen, får skylde på at jeg ikke har fullformat. Ikke vid nok vidvinkel, heter det Du kan croppe litt av sidene og bunn - det strammer opp det. Men 1/3 blir for mye. Hvordan ser originalfilene dine (uten etterbehandling)? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Er vel bare å holde hånden over bildet det, så ser du. Angående vannet så er jeg enig med deg, skulle helst ha fått med begynnelsen, får skylde på at jeg ikke har fullformat. Ikke vid nok vidvinkel, heter det Du kan croppe litt av sidene og bunn - det strammer opp det. Men 1/3 blir for mye. Hvordan ser originalfilene dine (uten etterbehandling)? Hehe, 8mm blir vel nesten litt for drøyt for landskap. Kunne eventuelt gått litt lenger bak. Originalfilene ser slik ut: (nedskalert) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Originalfilene ser slik ut: (nedskalert) Såpass - da har du et brukbart utgangspunkt. Hvilket program bruker du? Litt mer punch i fargene og noe mer kontraster, samtidig som du får dempet himmelen litt mer; så tror jeg du nærmer deg. Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Bruker Photoshop CS3. Kan ta å stille litt på kontrastene og fargene på begge bildene som om de var et bilde alene, sånn at det blir riktig. Gjør det litt senere idag, sånn at jeg er fit for fight. Endret 25. juli 2010 av Wiciwato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå