Gå til innhold

Hvor skaffe Outlook web access?

Teac

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle webhoster som tilbyr exchange tjenester har jo OWA, altså Outlook Web Access.

Jeg bruker to slike webhoster i utlandet:

http://www.solarvps.com/hosted-exchange.php

$2.95 for 1 GB / 1 box inkluderer gratis Outlook om du trenger det.

http://www.godaddy.com/email/hosted-exchange.aspx?ci=14628

$6.99 for 2 GB / 1 box inkludert gratis Outlook om du trenger det.

SolarVPS er de billigste, men jeg har brukt Godaddy.com lengst.

Exchange her i Norge koster jo ofte skjorta.

Lenke til kommentar

endte opp med myhosting.com

myhosting.com så veldig lovende ut, og jeg laget en test konto der. De tilbyr en god del flere funksjoner enn de to jeg bruker fra før av, så trolig vil jeg flytte all eposten min over dit i løpet av et par måneder. Må bare teste litt mer.

Så det var et veldig godt tips. :thumbup:

Edit

eneste bakdel er at du ikke kan bruke Outlook og Exchange delen på de vanligste pakkene der. (IMAP4) du kan kun bruke POP3 eller IMAP.

Så vet ikke om jeg kommer til å flytte alt over likevel, for da ble prisen veldig høy. Ellers må jeg gå over til å være helt webbasert.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

OWA i Exchange 2010 fungerer også i Firefox:

http://www.robichaux.net/blog/2009/04/exchange-2010-owa.php

Hjelper ikke enda, ikke mange (om noen) som tilbyr Hosted Exchange 2010 enda. Det er 2007 som gjelder, og der funker kun Firefox i begrenset (Light Access) utgave, som er slitsom å jobbe i, og i kalenderen får man bare se en dag om gangen, mot en måned i IE etc.

Firefox

owe_firefox.jpg

Internet Explorer

owe_ie.jpg

Men når selskapene går over til Exchange 2010, så blir det jo bra med Firefox da. Så om et år eller to...

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Imap4 vil si at du kan ha mailen på serveren og i outlook på pcen samtidig? Jeg sliter med at når jeg henter mailen til outlook så slettes den fra serveren. Er det fordi jeg har basic mail?

Jepp, IMAP lar deg ha mailene og eventuelle mapper både på pcen og på serveren. POP3 laster som vanlig ned alt og sletter mailen, men du kan i de fleste epost klientene velge å beholde mailen på serveren da.

Men POP3 kontoer pleier ikke å være de største i størrelse...

Lenke til kommentar

Jeg er vant til Outlook fra jobbsammengeng og liker kalenderfunksjonen, epost oppsettet, auto regler, mapper etc.

Fordelen er også at jeg alltid kan ta backup av .pst filen, som igjen kan brukes på lokal Outlook, eller til å opprette en helt ny konto med alle epostene mine. Har i dag epost tilbake til 2004. Både inn og utgående.

Bruker man skikkelig Hosted Exchange, ikke bare OWE har du alltid oppdatert Outlook klienten din, og OWE. så sletter du en epost, blir den slettet på motsatt klient. Legger du til noe, så legges det til det andre stedet.

Du kan ha flere Outlook klienter koblet opp mot samme epost konto. Så du kan ha eposten oppe på jobb, hjemme og via nettet. Og du har det samme "bildet" alle steder. Alle mailer kommer alle steder, mapper du lager oppdateres etc.

Så for meg, mange fine muligheter, men OWE er det jeg bruker absolutt mest.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Puster liv i tråden igjen. Noen som vet hvordan jeg får synkronisert kalender fra outlook til oulook web access?

Lager jeg en hendelse i outlook 2007 så havner den ikke på server.

Det er vel da du skal ha full Exchange tilgang og ikke bare OWA. Og du valgte Myhosting.com, som ikke tilbyr full Exchnage hosting på de billigste versjonene, da må du opp på den pakken som koster nesten $10 for en postboks.

Du kan jo eventuelt eksportere .pst filen med bare kalenderen og overføre den til Myhosting.com via import / export funksjonen de hadde.Men er jo kjipt om du oppdaterer kalenderen din ofte på Outlook, for da må du overføre filen ofte.

Så enten kun oppdatere OWA kalenderen, eller kjøpe full Exchange hosting pakken, så Outlook 2007 og OWA alltid er synka.

Lenke til kommentar

Er det denne saken du tenker på?

Den til 9,9 $ har IMAP4/mapi

mens den til 5,75 $ har kun pop3?

Jepp, stemmer. Da er både Outlook 2007 (2010) og OWA alltid synkronisert. Om du gjør en endring på OWA, så endres det i Outlook neste gang du logger deg på, og vica verca.

Spørsmålet er om du virkelig trenger denne funksjonen.

Jeg kommer nok til å gå bort i fra å bruke Outlook lokalt, og kun kjøre OWA fremover. Men om du har behov for begge deler, så må du gå for den dyrere utgaven med full Exchange Hosting.

Lenke til kommentar

Ok. Ja, nesten 800,- i året for mail er relativt mye. Holder på og flette sammen en 1 gmail og 1 hotmail om til et .com domene. Det skal gå gradvis. Har endelig fått til å flytte over mail uten fjerne det fra server.

Er i grunn avhengig av å kunne ha en kalender som er synkronisert med Htc Heroen. Når jeg lager en avtale så må den synkroniseres til OWA og oulook vica verca.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Goadday.com, som jeg bruker til hovedkontoen min i dag, koster deg $6.99 i måneden. Og med litt rabatter etc (finnes alltid en kupong for GD på nett) så kommer du unna med ca 400 kroner i året, mindre enn 800 kroner i året, men fortsatt en del penger.

Og det er bare for en konto.

Men trenger du full tilgang, så må du gå for en full Exchange Hosted konto, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...