Gå til innhold

Katt - Finnes det antibiotika uten smak?

Anbefalte innlegg

Som det står i topic så lurer jeg på om det finnes antibiotika uten smak for katter.

Nå for tiden bor jeg alene, og katten kommer tilstadighet i slåsskamp med andre katter, og nå 3-4 ganger de siste månedene har katten kommet haltende inn, det er som regel i "armhulen" på katten som er betent. Jeg rekner med det må være klør ifra den andre katten som gir katten vår betennelse. Katten blir som regel veldig slapp, og jeg må innom til dyrlegen for å få resept på antibiotika til katten. Når vi var 2 her hjemme kunne en holde katten og den andre prøve å stappe sprøyten med antibiotika imellom tennene på katten, men tilogmed da var dette vanskelig, siden katten får helt panikk når jeg kommer med sprøyten.

Nå når jeg er alene må jeg snike meg innpå katten når han sover for å prøve å gi han dosen, men dette går også sjeldent, så føler jeg det er feil å lure katten når han ligger å sover på denne måten.

Om det ikke finnes antibiotika uten smak, er det noen tips hvordan jeg kan gi katten dosen med antibiotika uten den vrir og vrenger seg til jeg ikke klare holde den?

Mvh Vidar

Endret av Herjar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har samme problemet med medisinering av vår katt! :) Forsøk å påfør medisinen på kattens poter (pels) da den vil holde seg ren og dermed slikker i seg medisinene. Lykke til!

Smart. Men denne katten er som sakt stor, og vil da trenge en stor dose. Skal jeg bare tømme hele sprøyta over katten sin pels? :)

Lenke til kommentar

Fikk noen antibiotikatabletter nylig som visstnok skulle smake melk. Tror ikke det har vært noe problem å få katten til å spise det. Det var ikke til min katt så jeg har ikke medisinen her, men kan finne navnet på den etterhvert.

Det hadde vært glimrende, takker.

Jeg rekner nesten med at det må finnes andre antibiotika kurer en de som smaker jordbær, for om alle katter er som vår katt, måtte alle fått seg samboer når katten skader seg :p

Endret av Herjar
Lenke til kommentar

Fikk noen antibiotikatabletter nylig som visstnok skulle smake melk. Tror ikke det har vært noe problem å få katten til å spise det. Det var ikke til min katt så jeg har ikke medisinen her, men kan finne navnet på den etterhvert.

Det hadde vært glimrende, takker.

Jeg rekner nesten med at det må finnes andre antibiotika kurer en de som smaker jordbær, for om alle katter er som vår katt, måtte alle fått seg samboer når katten skader seg :p

Fikk høre at den het Clamoxyl, men det er kanskje ikke det spesifikke produktet, bare navnet på medisinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...