RamGuy Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Jeg er i en litt frustrert situasjon med Telenor for øyeblikket. Natt til onsdag forrige uke (rundt 01:00 - 02:00 tiden) så måtte jeg ta kontakt med Telenor sin kundeservice per e-post da jeg ønsket å bestille opp et micro simkort for å være klar for iPhone 4 bruk neste fredag (om jeg klarer å tilstrebe meg en!). Telenor sin "bestille nytt simkort" funksjon som finnes på "Min Side" når jeg logger inn på Telenormobil.no har ALDRI fungert for meg så jeg må ALLTID sende dem en e-post hver gang jeg trenger nytt simkort. All honnør til Telenor som ALLTID sender ut et nytt gratis, fraktfritt som jeg alltid har fått dagen etter jeg har bestilt det. Denne ganger derimot har ting gått vesentlig mer rotete for seg, dessverre! Ca rundt 17:00 tiden på onsdag ser jeg at mobilen min (iPhone 3GS 32GB, med Telenor SurfPrat Large) ikke har noen dekning? Snodig tenker jeg, som aldri har hatt problemer med dekningen når jeg er på jobb, jeg restarter mobiltelefonen og da står det "No Service". Jeg prøver på diverse ting, som det å ta ut og inn simkort, restarte telefonen, hard restarte telefonen og når jeg kommer hjem så kobler jeg til iTunes og får syncet uten problemer med fremdeles "No Service"? Så da så jeg ingen annen utvei enn å resofte hele mobilen til min store fortvilelse ettersom det er ganske store mengder med data som må synkroniseres på nytt i etterkant! Men fremdeles står det "No Service"? Så tidlig på dagen torsdag så ringer jeg Telenor og møter en smått arrogant, tydelig "sommervikar" fyr som kunne fortelle meg at det ikke så ut til å være overhode noe som helst problem som han kunne se, det sto visstnok at simkortet mitt var aktivt, at jeg kunne ringe og motta samtaler osv uten problemer, så problemet lå nok i min iPhone 3GS og ikke hos Telenor. Jeg never det at jeg har bestilt opp et micro simkort som jeg mistenkte at har blitt aktivert og derfor har mitt simkort blitt deaktivert og det fliret han bort med å si at nye simkort ikke blir aktivert før jeg selv tar det i bruk. Så det hele ender med at jeg blir henvist til en Telenor forhandler, så jeg tar turen innom Spaceworld på Stovner sentret hvor jeg jobber og de kunne som meg ikke finne noen feil på min iPhone 3GS, for sikkerhetsskyld så låste de opp telefonen bare for å se om det kunne ha noen innvirkning uten at det forandret på noe som helst. Til slutt fant vi ut at det står "sim card not provisioned", med andre ord mitt simkort er deaktivert? Mannen på Spaceworld sa at det ikke var stort han kunne gjøre og at jeg måtte kontakte Telenor, og da eventuelt få tilsendt et nytt simkort, noe som ville vært meningsløst i og med at mitt micro sim kort allerede er godt på vei, selv om jeg aldri hadde tenkt til å ta i bruk det før jeg faktisk fikk meg iPhone 4, men vell vell tenker jeg, jeg får vell bare teipe den på en eller annen måte så jeg kan bruke den i med min iPhone 3GS frem til neste fredag. "For moroskyld" så ringer jeg Telenor nok engang, men det blir den samme leksa hvor de er hellig overbevist om at problemer ligger i telefonen og ikke simkortet mitt, for mitt nye simkort skal ikke bli aktivert før jeg selv tar det i bruk og bla, bla, bla.. Samme regla om igjen! Derfor tester likså greit jeg og en venn på jobb mitt simkort i han sin telefon, og han sitt simkort i min telefon.. Og hva skjer? Jo mitt fungerer ikke med han sin telefon, mens han sitt simkort fungerer med min telefon? Så engang for alle får vi bekreftet det at mitt simkort har blitt deaktivert, sikkert fordi noen hos Telenor har prestert den bragden å deaktivere mitt nåværende simkort før jeg faktisk har mottatt mitt nye micro simkort. Det litt ironiske her er jo også det at micro simkortet opprinnelig aldri var planlagt at skulle aktiveres før jeg faktisk hadde fått tak i en iPhone 4, også ender det med at det aktiveres lenge før jeg i det hele tatt har mottatt det? Det som er litt typisk er at jeg fremdeles sitter uten noe nytt simkort? Det til tross for at det er flere dager siden det skal ha blitt aktivert hos Telenor? Så takket være Telenor sin lille tabbe har jeg vært fire dager nå uten telefon, noe som er ganske så kritisk da jeg er veldig avhengig av mobilen da det er min eneste konstante og sikre kommunikasjonsmetode, jeg har ingen annen telefonløsning! Og siden det er snakk om simkortet så kan jeg jo ikke bare finne en ny mobil og bruke heller, det er faktisk ingen måte jeg kan få brukt det før jeg mottar det nye simkortet! Så Telenor har altså skyld i at jeg har vært uten mobil i fire dager, da de ikke gjorde som avtalt og sendte meg et micro simkort som jeg selv skulle aktivere når jeg klare å få meg en iPhone 4, attpåtil så har de regelrett ignorert hele problemer når jeg har kontaktet dem to ganger og de har sendt meg på en blindtur til Spaceworld? Har jeg ingen forbruker rettigheter i slike situasjoner? Jeg betaler altså 699kr i mnd for et telefon abonnement pluss jeg betaler 89kr ekstra for en tilleggstjeneste som Telenor har glemt å fjerne, noe jeg bad dem om for 3-4 mnd siden og nå har jeg altså ikke hatt muligheten til å benytte abonnementet på fire dager fordi noen hos Telenor gjør den bragden å aktivere micro simkortet lenge før jeg har mottatt det? Endret 25. juli 2010 av RamGuy Lenke til kommentar
Dre_C Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Månedsprisen du betaler på 699 kr er vel også nedbetaling av telefonen. Månedsprisen for abonnementet er 469 kr. Abonnemenet kostet dermed deg totalt ca 60 kroner disse 4 dagene. Spørsmålet for oss forbrukere er vel ofte hvor mye energi vi orker å bruke for å få tilbake disse få kronene. Tror nok at store selskap tjener på at vi ikke benytter seg av våre rettigheter. Jeg tror svært mange ikke orker å sitte i telefonkø eller bruke mye tid og penger på å skrive mail for å få tilbake slike summer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå