Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen nytt Os går innpå maskinen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en hp pavillion slimline 7000series.

Det er innstallert en betaversjon av windows 7 på den. Vil installere et nytt os på dataen.

Har prøvd Xp32bit og windows 7 32bit ,men ingenting fungerer. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få innpå et nytt operativsystem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, dårlig formulert ;) Jeg har prøvd Xp pro 32bit og Windows 7 32bit. På xp har jeg brukt installasjonscd på windows 7 har jeg brukt fra piratebay for å prøve. Når jeg starter Xp cden kommer menyen ,men linken til å installere xp er svart. Vil helst ha xp så gidder ikke si hva som er skjer når jeg prøver windows 7. Er litt noob med akkuratt dette :)

Lenke til kommentar

Joda jeg vil helst ha windows 7 ,men da blir det gjort ulovlig :(

Hva mener du med å formatere disken ? Har prøvd å skru den av så innpå bios å sette cd/dvd drive først. Så prøver jeg å boote fra den , men det funker ikke :(

Er nokså noob så værsånill å forklare step by step hva jeg skal gjør.

Edit: Prøvde å boote uten å starte windows 7. Da kom det noe om partisjoner. Det sto hvilken partisjon jeg ville installere fra. Når jeg bare trøkte enter så sto det at det hadde oppstått en feil :(

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

Det du må gjøre der er å slette alt som er på den disken du vil installere windows på. Hvis du har flere partisjoner på den disken må du bare slette alle og så gå videre. Når du får valg om å formatere disken, velg NTFS med hurtigformatering.

Edit: Det ligger noe i det han under meg sier, selv om det er dyrt.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Du må antaglig ha egne drivere for at XP skal finne harddiseken din (regner med at du har SATA-harddisk). Driverne må du finne hos produsenten av hovedkortet (HP). Du må i tillegg regne med at det er problemer å finne riktige hardwaredrivere etter at XP er installert.

Anbefaler deg å gå for et lovlig eksemplar av Windows 7.

Lenke til kommentar

Vet akkuratt hvor jeg skal finne driverne. Går det ann å lagre dem på en ekstern hardisk?

Ja jeg har sata hardisk. Skal jeg slette alt som er på harddisken? Har nok ikke penger til å kjøpe windows 7 for 1000 kr. Men får du da bruke koden 3 ganger? Viss Du får det kan jeg jo vurdere det. Disken er vell harddisken? Så du mener jeg må slette hele hardisken?

Lenke til kommentar

Gjør nok ikke det nei :( , men er det berre til å slette alt? Kanskje du kan finne en guide på youtube som viser hvordan jeg skal gjøre det?

Eller om du kan lete litt selv også?

Jeg klarte fint å installere Windows 7 Professional 64bit på en 3 år gammel laptop, null problem. Har ikke prøvd reinstallasjon av XP på den (laptopen ble levert med XP), og jeg kommer ikke til å prøve heller.

Men så hadde jeg da også en lovlig versjon av Windows 7 Professional.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...