Eddie123 Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Sitter her og prøver å installere Clark Connect på en gammel PC som jeg har (100MHz, 48MB), men får det ikke til. PC`en kan ikke boote fra CD, så jeg må lage en diskett fra CC cd`en. Når jeg starter med disketten i, så får jeg en feilmelding, BOOT FAILED, etter ca 1 sekund etter at den begynte å lese fra disketten. Har prøvd å lage disketten flere ganger, både for CD install og nettverk, uten suksess. PC`en har en 10 GB harddisk, som er partisjonert i 2 deler, begge FAT32. På partisjon 1 ligger Win98SE, den andre er tom. Er det dette som lager problemer? Har blitt fortalt av folk her på forumet at CC skal være mulig å bobbeltboote med Windows. Alle råd tas imot med takk. Lenke til kommentar
runeb Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Har ikke brukt CC, men min erfaring med linux-bootdisker er at de svært ofte ikke virker. Har hatt problemer med det både når jeg har installert RedHat og Smoothwall. Løsningen ble å prøve nye disketter helt til en funket. Og omformatere den samme disken flere ganger funket også av og til. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 nei du kan ikke dualboote på cc. den sletter ALT. men har du prøvd med en nettverk install da? eller noen andre disketter. btw: er det den beta versjonen du prøver? Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Jeg har prøvd både nettverk og CD install, men ingen av de diskettene vil boote, får bare den BOOT FAILED med en gang den prøver å lese fra disketten. Stasjonen virker, det vet jeg. Kan det være et problem at bios`en ikke finner CD spilleren? Skulle ikke tro det, siden innlasting fra CD etter mitt skjønn burde komme etter at boot fra diskett var ferdig. BIOS finner ikke CD spilleren under POST, men windows 98 finner den. Har både CC 1.3 og 2.0 beta, men det er ikke laget disketter for 2.0 beta enda, så den ligger foreløpig på is, uten å ha blitt prøvd. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Her har du noen flere tips: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...8803a04fdb19c75 Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Requirements: Processor Pentium class Memory 64 MB for 1-10 users, 128+ MB for more than 10 users Hard Drive 1 GB, SCSI or IDE Network Cards 1 for standalone mode, 2 for gateway mode -- please read Network Cards note below Monitor Only required for the installation Video A very basic video card will do CD-ROM Optional (required for CD-ROM installs) Floppy Drive Optional (required for network installs) Connection Broadband only![/b] Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 20. juni 2003 Del Skrevet 20. juni 2003 Har en løsning som jeg selv brukte for å installere ClarkConnect. 1. Montèr harddisken i en nyere maskin som støtter boot fra CD. 2. Installer ClarkConnect. 3. Montèr harddisken tilbake i serveren. 4. Boot opp og avinstaller/installer maskinvare. (Svar "Yes" og "No" på spørsmålene som kommer opp). 5. Voila! Fungerer flott på min Pentium 120Mhz m/96MB ram. Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 20. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2003 Har vurdert den løsningen selv, men så ble jeg oppmerksom på det kravet om 64MB ram, jeg har bare 48.... Vil det bli et problem? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå