Wedvich Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Driver og lager meg en talentkalkulator til WoW nå når neste expansion er på vei, og fant ut at jeg kunne prøve å bruke integers som bitfields for å lagre builds. Jeg tar da en tekststreng bestående kun av siffer mellom 0 og 3, så meningen er da at hvert siffer skal ta opp 2 bits av integeren. Funksjonene ser sånn ut: makeBuildBitfield: function(build) { var b = build.split(''); var f = [3, 0]; var i = 1; var j = 0; for (var t in b) { if (j < 14) { f[i] |= b[t]; f[i] = f[i] << 2; ++j; } else { f[i] |= b[t]; ++i; f[i] = 0; j = 0; } } return f.join('.'); }, getBuildFromBitfield: function(bitfield) { b = bitfield.split('.'); var ba = []; for (var x = 1; x < b.length; ++x) { ba[x] = []; var n = b[x]; for (var y = 14; y >= 0; --y) { ba[x][y] = n & 3; n = n >>> 2; } } build = ''; for (var a in ba) build += ba[a].join(''); return build; }, Problemet er at det sniker seg inn ekstra siffer rundt omkring uten at jeg helt forstår hvorfor. Det er mitt første forsøk på diverse bitwise operasjoner, så det kan godt hende jeg rett og slett ikke vet hva jeg driver med, men still. Hvilken av funksjonene er det som tuller seg? makeBuildBitfield( 2030000000000000000030000000000000000003333212111221121301 ) - gir 3.587202560.786432.4089.156916164, men getBuildFromBitfield( 3.587202560.786432.4089.156916164 ) - gir 203000000000000000003000000000000000000333321021112211213010 ^ ^ Noen som har noen innspill til hvorfor dette skjer? EDIT: Siste entry er jo ikke nødvendigvis av samme størrelse som resten... Endret 25. juli 2010 av Wedvich 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå