Mys1 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hey. Fant fram denne dingsen(se bildet) i en PC jeg ikke bruker fra 2007. Spørsmålet er: Hva kan den brukes til og hva gjør den osv? Det var to slike sånne i den pc-en(helt identiske). Den ene var bare koblet i hovedkortet(tror det heter PCI-port eller noe), mens den andre var også koblet til en komposittinngang. Det kortet som komposittingangen var på, var det også mange andre innganger, blant annet Firewire og USB. Grunnen til at jeg har funnet fram dette, er fordi jeg vil ta opp noen TV-programmer fra NRK 1. Kan med en gang si at jeg har kabel-TV fra Canal Digital. På forhånd takk for hjelp Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Det kan se ut som et TV kort, og er da sannsynligvis analogt. Om det kan brukes kommer an på om du kan finne en driver. Putt det inn og se om Windows klarer å lete fram en. Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 26. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2010 Men hvordan kobler jeg den til? Du ser på bildet den svarte dingsen som stikker ut. Må jeg koble den til, eller får den strøm gjennom PCI-porten ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Ja, alle PCI kort får jo strøm via bussen. Du trenger ikke annen tilkobling enn en antenne. Hva den ekstrautstyr-tilkoblingen er til er ikke godt å si, men det høres ut som du har en kontakt med kompositt inngang/utgang? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå