Balglin Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei! Jeg skal ut og reise i et år, og regner det som ganske sannsynlig at jeg mister noe i løpet av turen. Derfor prøver jeg å lage en oversikt over hvilke ting jeg har med meg, og prisen på disse, men jeg er usikker på hvilke verdier som gjelder. Når man melder tap av reisegods til forsikringsselskapet, må man da opplyse om den prisen man kjøpte tingene for, eller er det den prisen det vil koste å kjøpe tingene nå man må oppgi? Kreves det noen form for dokumentasjon, som kvitteringer for eksempel? På forhånd takk! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Høres nesten ut som om du planlegger forsikringssvindel. Forsikringsselskapene krever politirapport og de kan også be om kvitteringer. Du opplyser nypris og forsikringsselskapet vil så: -redusere pris fordi det ikke er nytt -trekke fra egenandeler og verdi for objekter forsikringen ikke dekker -prøve å legge ansvaret på noen andre -la saken trekke ut i tid -nekte å tro på det du sier Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå