Fillern1 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei, jeg har problemer med at når jeg åpner mine RAW/CR2 filer. Når jeg åpner filene i photoshop og gjør endringer til bildet, så vil ikke endringene bli endret når bildet blir tatt i bruk (feks skrivebordsbakgrunn) så er endringene plutselig borte og de ser noen gang ekstra kornete ut. Er det noen som har opplevd lignende? I så fall er all hjelp satt stor pris på Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 har du lagra det som f.eks JPG? prøver du å sette råfila som bakgrunn? Lenke til kommentar
Fillern1 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg lagrer raw bildene i .jpg og endringene blir lagra når jeg åpner .jpg bildet i viewers som feks windows fotovisning eller adobe bridge. Men når jeg bruker det .jpg bildet til noe, så blir endringene borte. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Vel - er du sikker på at du har lagret som jpeg i PS? ..Og ikke psd eller noe? ..Og dobbeltsjekk hvilken katalog PS-filen bli lagret i. Synes det her lukter at du lagrer både RAW og JPG fra kamera, og at du etterpå ikke åpner filen du har lagret i PS, men den opprinnelige JPG'en som ble lagret ved siden av RAW-fila. Lenke til kommentar
Fillern1 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Så vidt jeg vet er det umulig å bruke en .psd fil som skrivebordsbakgrunn. Og ja, det er .jpg som er utputtet. Jeg bruker bare enten jpeg eller raw om gangen. Har aldri brukt den instillingen at kamera skal lagre både jpeg og raw format samtidig. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Skrivebordsbakgrunn? Tar ikke så Windows en lokal kopi af fila i Windows-katalogen elns? ..Så hvis du har endret originalfila, så skal du velge den igjen? Tror i alle fall det er feil under jonglering av filer her. Lenke til kommentar
Fillern1 Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Hehe, jeg har prøvd å funnet ut av dette i flere timer. Jeg regner med at løsningen er enkel, noe jeg har oversett. Man kan ikke bruke råfiler som bakgrunn, og endringene er gjort før de blir lagra som .jpg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå