Cleaf Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei. Vi er kunde hos et selskap som kalles for Kvamnet som er en nettleverandør, og eneste leverandør for "bredbånd" hvor vi bor. Nå har det seg slik at det er en sender på fjellet over fjorden som tar mot og sender signaler til vår antenne på veggen. Senderen på fjellet er koblet til med fiberkabel og den er ikke så altfor langt unna (f.eks ping er ett godt eksempel da jeg har kunnet spille spill som WoW med 110 latency og lavere eller Left 4 Dead 2 med 70 ping). Vi betaler altså for bredbånd hos dem, som koster omtrent 350kr i måneden, altså, vi betaler fo 1mb/s nedlastning og 0.5mb/s opplastning, som faktisk er det beste de kan tilby oss. Det er her det begynner å bli interessant, vi får nemlig ikke mer enn 350kb/s nedlastning og 100kb/s opplastning, det vil si MYE mindre enn hva vi betaler for. Jeg har vært i kontakt med dem flere ganger og unnskyldningene har vært både mange og fargerike. Sist gang jeg ringte (to uker siden) fikk jeg beskjed om at utstyret ikke støttet høyere sende/motta hastigheter, noe som virker merkelig dersom de selger høyere hastigheter og vi betaler for mer enn hva vi får. Kommunen vår (Kvam) har gitt mye tilskudd til Kvamnet for at de skal bygge ut bredbånd til hele kommunen, men for meg virker det som om det hele var forgjeves. Det sies også at Kvamnet bare har en 100mb/s lokal linje, og da spør jeg meg selv hvordan iallverden de klarer å servere all trafikken som går gjennom... Uansett... Vi er lei av å betale for mer enn hva vi får, utpå kveldene i helgene kan nedlastningshastigheter falle til stakkarslige 20kb/s og 3kb/s opplastning pga. stor pågang, og KvamNet mener at de ikke kan gjøre noe med det, hvilket jeg mener er veldig dårlig. Jeg trenger litt hjelp her, hva kan jeg gjøre? De har monopol, vi er forbrukere, alle andre som kobler mot senderen later til å ha samme problemet. Svar tas imot med stor takk. P.S: Beklager at det ble litt rotete. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 http://forbrukerportalen.no/temaer/bokmal/bredbaand/klageview Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå