Gå til innhold

BK: Fransk landsby


mge

Anbefalte innlegg

Den franske landsbyen Grimaud i det sørlige Frankrike. Tar gjerne i mot kommentarer på alt fra komposisjon til eksponering og bildebehandling. Det ble litt mye kjedelig himmel, hadde virkelig håpet på skyer denne kvelden med de uteble dessverre. Har croppet ned noe av dette allerede. Ellers er kontraster og skarphet juster. Har også vridd det blå litt mer mot lilla for å forsterke kveldsfølelsen.

 

På sort bakgrunn

post-117901-1280077346,2148_thumb.jpg

Endret av mge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si meg enig.

Utifra tittelen så ventet jeg meg et bilde mer på gatenivå hvor man så de små husene og veiene.

 

Men hvis du hadde droppet all naturen og kun hatt fokus på byen så kunne det vært pent bilde.

 

Ellers så ser bildet ganske pent ut, selv om det er litt kjedelig.

Lenke til kommentar

Ja, er enig. Har gjort noen modifikasjoner. Justert litt mer på kurvene, kuttet litt i topp og bunn og lagt til litt mer gradering i himmelen for mer dybde og mer fokus mot landsbuen og borgen.

 

Når det gjelder landskapet og trærne så vil jeg heller ikke kutte for mye av dette, for jeg mener at det nettop er landskapet og naturen som omringer denne landsbyen, og hvordan den ligger på en topp som er med på å si noe om hva slags sted dette er. Men kjedelig skal det jo selvsagt ikke være.

post-117901-1280322843,0393_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fargene og stemningen synes jeg ble stilig. Det grønne lyset på tårnet og de orange lysene i byen gir en god effekt for å lede øynene rundt i bildet. Men jeg synes fortsatt det blir for mye skog.

Jeg ville gjort et forsøk med å kutte omtrent midt mellom landsbyen og de husene som ligger litt alene nede til venstre. Samtidig ville jeg trukket det inn på høyre siden omtrent til det orange lyset.

Følelsen av at landsbyen ligger midt i skogen trenger ikke så mye skog, så lenge det ikke er noenting utenfor. Slik det står nå tror jeg faktisk det er de ensomme bygningene som ødelegger. På grunn av dem må du ha et nytt lag med skog for å få effekten din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...