Peppep Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Ikke lenger aktuelt, mod kan stenge tråden. Holder på å sjekke en maskin nå, der eieren sliter med en paranoid samboer som forsøker å overvåke laptopen hennes (fantastisk situasjon...). Legger ved DDS-logger fra før og etter MBAM-scanning + MBAM-loggen fra hurtigscanningen. MBAM fant i hvert fall en drøss av keylogger-relaterte filer som ble fjernet. Vet dere om loggen/historikken blir slettet da, eller om det kun er selve keyloggeren som blir fjernet? (Altså, kan man nå, etter at MBAM har fjernet driten, se på tastehistorikken frem til MBAM-scanningen?) Ser det ut som det er noe annet? Har ellers bl.a. oppdatert diverse SW som var utdatert og kunne utgjøre sikkerhetsrisiko, og holder på å laste ned Vista SP2. Er en rimelig dårlig vedlikeholdt maskin... Legger nå ut loggene jeg har frem til nå, mens jeg kjører fulle MBAM- og Security Essentials-scanninger, oppdaterer med nye logger når de er ferdig (tar nok noen timer). Tar ellers gjerne i mot forslag til generell tuneup (maskinen er rimelig treig), og hvordan jeg kan legge hindrer for at han får lagt innpå spyware igjen i det øyeblikket hun får maskinen tilbake. Det er vanskelig (les: tilnærmet umulig) så lenge han har fysisk tilgang til maskinen med adminrettigheter, men må jo gjøre et forsøk. Endret 28. juli 2010 av Peppep Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå