novell Skrevet 25. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juli 2010 Heisann. Har et lite dillemma som noen kanskje kan hjelpe med.. Har et behov for et svakt nattlys til soverommet som skal tenne ved bevegelse, kun i mørke,(bevegelsessensor og lysføler) og samtidig ha en timer som gjør at lampen slukke etter 15-20 sek. Så litt mørkt på å begynne å installere dette før soverommet skal pusses opp så jeg kan få lagt alt skjult... Derfor fikk jeg snusen i Philips's SpotOn lampe som drives av 3 AAA batterier. Denne tenner ved bevegelse og slukker etter ca.20 sek. Nesten perfekt for mitt behov... Det eneste den mangler er lyssensor som gjør at den kun tenner når det er mørkt i rommet (for at batteriene ikke skal tappes så fort). Er det noen elektronikk-guruer her inne som kan se om det er mulig å legge inn en lyssensor i denne kretsen til denne lampen (se bilder). Kom gjerne med tips\tegninger til hvordan dette kan løses. Takker også for tips ang. andre lamper som dekker mine krav. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 26. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 26. juli 2010 Klarer du å tyde nummeret på IC-en (U3) det er mulig denne allerede har en slik funksjon men at den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 28. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2010 (endret) Hvorfor kan du ikke bare kjøpe en av de andre fargene i samme serien? Gull og sølv har ikke denne dagslyssensoren, mens alle de andre har dagslyssensor som gjør at lyset bare aktiveres i mørket. Endret 28. juli 2010 av Pingla Lenke til kommentar
danielh Skrevet 28. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 28. juli 2010 Kanskje du kan bruke Osram Spylux som du får kjøpt hos Clasern? Men den er jo litt mer klumpete da.. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 1. august 2010 Rapporter Del Skrevet 1. august 2010 Finner en del slike rimelig på f.eks. Dealextreme. Tror det er rimeligere enn å prøve å modifisere den du alt har.... Se et par eksempler her på denne eller denne saken. Under 70kroner for den dyreste, levert hjem til deg. De har nok flere varianter også, tok bare et par jeg fant i farten med brukbare tilbakemeldinger på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå