Shiva Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Etter å ha prøvd å lage en "vindtunnel" til rambrikkene og festet dette med en del sillikon, takket hovedkortet og to hardisker for seg. Mistenker det var vann i den sillikonen eller at den dekket noen komponeter og varmen tok knekken på hd controlleren eller noe. Det var et Kt4Ultra hovedkort og det lønner seg ikke å levere det inne til reperasjon. Når har jeg kjøpt med to nye hovedkort og bruker her et Abit nf7-s v1.2 med en amd atlhon xp+2200. Altså, på den forrige hardisken hadde jeg lagret en artikkel jeg fant her om noe blyant triks for å kunne overklokke den. Bare lurte på om noen har prøvd det og hvordan det funker. Det var to muligheter hvor en kunne bruke blyant eller dette en reparerer varmekablene i bakvinduet på en bil med. Biosen er annerledes på dette kortet med menyer, muligheter og slikt. Men sånn for opplysningen sin skyld, går det ann å sette bioschipet fra kt4 kortet over på dette uten at det har noe å si? Eller er innholdet på hvert bioschip skrevet bestemt for kortet det står på? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 På denne siden finner du en link til denne siden som beskriver blyantmod på et Abit NF7-S 1.2 Du kan ikke swappe bios mellom to forsjellige kort! Kansje du kan hvis du flasher den en biosen over til den andre chipen, men da er jo pointet borte! Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 24. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2003 Så litt skummelt ut det prosjektet ja... gjemmer det bort litt til senere. Det beste hadde vært å byttet ut den motstand biten (hva de heter?) men de er vel umulig å lodde på. Elektronikk kunnskapene mine er ikke akkurat helt finjusterte heller, men vet at de ikke lodder dem på fabrikken, men kjører hele kortet igjennom en maskin med en viss temperatur slik at de smelter fast av seg selv. Denne delen med å streke blyant på selve cpu brikken var det jeg letet etter. Må tråle igjennom alle innleggene igjen. Var her jeg fant det. Lenke til kommentar
Flaffy Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Post gjerne link til siden ivs du finner den Har selv problemer med og klokke min 2200+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå