Gå til innhold

iOS vs. Android

Hvilket operativsystem er best?  

29 stemmer

1. 1. OS

• Android
      21
    • Symbian
      0
    • Windows Mobile
      0
    • iOS
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Android er best fordi:

- Widgets - don't need them

- Beste integrasjon mot sosiale tjenester (facebook, twitter etc.) - don't use them and don't want them ever!

- Cloud backup og synkronisering - Welcome

- Det OSet med det beste notifications systemet - ???

- En Gmail klient som er milevis foran - don't use Gmail

- Kjapt og brukervennlig - Welcome

Kommentarer lagt til innlegget. Vennligst ikke forveksle brukervennlighet og funksjoner som mange andre. Husk at apples strategi baseres paa 3-dje parts utviklere, derav betydningen av App store...

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Android er best fordi:

- Beste integrasjon mot sosiale tjenester (facebook, twitter etc.) - don't use them and don't want them ever!

- Cloud backup og synkronisering - Welcome

- Kjapt og brukervennlig - Welcome

Kommentarer lagt til innlegget. Vennligst ikke forveksle brukervennlighet og funksjoner som så mange andre. Husk at Apples/Googles/Androids strategi baseres på tredjepartsutviklere, derav betdyningen av App Store/Market...

Lettere redigert/korrigert.

Jeg gikk for Android på grunn av det åpne, brukervennlige og svært tilpasningsvennlige systemet. Jeg foretrekker i stor grad å ha en form for skrivebord, og føler på en måte at noe mangler under iOS-menyen.

Jeg trenger ikke widgets, men de er ofte utrolig praktiske. Jeg bruker gmail og sosiale medier som facebook og twitter, og tett integrasjon med disse gjorde valget mitt lett.

Valget av telefon/OS bunner strengt talt ut i smak og behag. Mitt falt på Android.

Lenke til kommentar

Android er best fordi:

- Cloud backup og synkronisering - Velkommen etter

- Kjapt og brukervennlig - Velkommen etter

Kommentarer lagt til innlegget. Vennligst ikke forveksle brukervennlighet og funksjoner som så mange andre. Husk at Apples/Googles/Androids strategi baseres på tredjepartsutviklere, derav betdyningen av App Store/Market...

Lettere redigert/korrigert.

Jeg gikk for Android på grunn av det åpne, brukervennlige og svært tilpasningsvennlige systemet. Jeg foretrekker i stor grad å ha en form for skrivebord, og føler på en måte at noe mangler under iOS-menyen.

Jeg trenger ikke widgets, men de er ofte utrolig praktiske. Jeg bruker gmail og sosiale medier som facebook og twitter, og tett integrasjon med disse gjorde valget mitt lett.

Valget av telefon/OS bunner strengt talt ut i smak og behag. Mitt falt på Android.

Valgte aa skille mellom app store og Android alternativet ettersom mye av funksjonaliteten innebygget I Android finnes i app store.

Lenke til kommentar

Vennligst ikke forveksle brukervennlighet og funksjoner som mange andre.

Det har jeg heller ikke gjort.

Husk at apples strategi baseres paa 3-dje parts utviklere, derav betydningen av App store...

Ok. Hva har dette med topic å gjøre? Vi diskuterer hvilket OS som er best ut av boksen og hvorfor. Ikke Apples strategier.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du legger til dine personlige preferanser til innlegget mitt. Det er utrolig uinteressant hva du (en iPhone bruker) synes er nyttig og ikke da alle vet at iPhone brukere automatisk synes at funksjoner som ikke ligger i iOS er unyttige, helt til Apple legger dem til i iOS selvsagt. Klipp og lim og multitasking er gode eksempler.

Folk trenger widgets, folk trenger automatisk synkronisering, folk trenger Gmail og folk trenger facebook integrering. Det er også utrolig tydelig at du aldri har brukt android med tanke på at du ikke vet hvor mye bedre notifications fungerer der.

Og nei, iOS har ikke cloud backup og synkronisering innebygget i OSet. Alt går via iTunes.

Lenke til kommentar

Vennligst ikke forveksle brukervennlighet og funksjoner som mange andre.

Det har jeg heller ikke gjort.

Husk at apples strategi baseres paa 3-dje parts utviklere, derav betydningen av App store...

Ok. Hva har dette med topic å gjøre? Vi diskuterer hvilket OS som er best ut av boksen og hvorfor. Ikke Apples strategier.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du legger til dine personlige preferanser til innlegget mitt. Det er utrolig uinteressant hva du (en iPhone bruker) synes er nyttig og ikke da alle vet at iPhone brukere automatisk synes at funksjoner som ikke ligger i iOS er unyttige, helt til Apple legger dem til i iOS selvsagt. Klipp og lim og multitasking er gode eksempler.

Folk trenger widgets, folk trenger automatisk synkronisering, folk trenger Gmail og folk trenger facebook integrering. Det er også utrolig tydelig at du aldri har brukt android med tanke på at du ikke vet hvor mye bedre notifications fungerer der.

Og nei, iOS har ikke cloud backup og synkronisering innebygget i OSet. Alt går via iTunes.

- vanskelig aa diskutere hva som er best ut av boksen sa lenge Apples strategi er som den er. "Alt" utover basics overlates bevisst til andre. Blir som aa sammenligne snoerr og barter, epler og bananer silk diskusjonene foeres paa deler av dette forumet...

- brukte ditt innlegg som utgangspunkt for aa slippe aa skrive alt om igjen (skrevet paa iPad uten Norsk tegnsett. Beklager dersom dette gjorde deg pissed). Byttet selv til iPhone for 8-9 maaneder siden etter flere aar med HTC (wm6.1/6.5) og har i loepet av den korte tiden ikke tenkt saa mye paa de begrensninger som finnes, er bare utrolig fornoeyd med at alt endelig fungerer som det boer gjoere...

- har en noenlunde standard oppsatt iPhone og hvor alt staar paa doegnet rundt. Eneste som skrus paa utenom (av og til) er blootooth (bruk av tlf i bil) og trenger ikke widgets slik ting er ordnet og organisert hos meg. Automatisk synkronisering kan jeg faa dersom jeg oensker det, men ser ikke behovet for dette i dag. Bruker ikke Gmail eller noen andre av googles produkter (utenom soekemotoren). Er ikke medlem av Facebook /Twitter og vil ikke vite av den dritten heller. Vet nok for lite om notifications til aa uttale meg om det.

- du har rett i at cloud og synkronisering ikke er innebygget, men ingen problemer med aa faa dette automatisk om man oensker det; igjen ref til apples strategi. Vil du ha, saa kan du faa gjennom app store.

Hvilket mob os som er best kan jeg ikke uttale meg om, til det har jeg nok alt for liten kompetanse innen omraadet og den enkeltes behov og lyst vil variere. Saa lykke til hvilket valg du/ dere enn gjoer. Haaper dere blir fornoeyd.

Endret av Rob Halford
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...