PelleP Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg har en PC med: ASUS P5KPL-AM hovedkort Pentium® Dual-Core CPU E5200 @ 2.50GHz - Driver Download Jeg vet faktisk ikke hvilken strømforsyning som sitter i Pc-en, men det virker ikke være den som bråker. Problemet er at PC-en "suser" hele tiden. Det er tydeligvis en vifte som går hele tiden og som ikke er direkte støysvak. Jeg vil gjerne få ned støyet på et akseptabelt nivå, i verste fall kan jeg tenke meg å bytt de komponentene som bråker mest. Er det noen som har noen tips om hvordan jeg skal få ned lydnivået? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Har pleid å ha pcen igang, og stoppe en og en vifte med en penn eller noe tynt for og finne ut hvem som bråker, må selvfølgelig være forsiktig. Hos meg var det kabinettviftene som bråkte mest. Endret 25. juli 2010 av arjato Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 (endret) Problemet er at PC-en "suser" hele tiden. Det er tydeligvis en vifte som går hele tiden og som ikke er direkte støysvak. Jeg vil gjerne få ned støyet på et akseptabelt nivå, i verste fall kan jeg tenke meg å bytt de komponentene som bråker mest. Så viftene går selv om PC-en er av? Er det helt sikkert at det ikke er en harddisk som forårsaker støyen? Om det er vifta på skjermkortet som bråker vil jeg vel si at dette er mer eller mindre normalt. Om det derimot er en kabinettvifte eller vifta på prosessorkjøleren som bråker kan du enkelt bytte disse med et par Noctua-vifter e.l. Et annet alternativ er å skaffe en viftestyring (trenger ikke være noe dyrt) for at viftene ikke skal spinne så fort og lage mye støy. Har pleid å ha pcen igang, og stoppe en og en vifte med en penn eller noe tynt for og finne ut hvem som bråker, må selvfølgelig være forsiktig. Det funker da vel like godt å bruke fingrene(?) Jeg gjør det selv, og ser ikke akkurat problemet med det Endret 29. juli 2010 av Meh. Lenke til kommentar
PelleP Skrevet 29. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2010 Problemet er at PC-en "suser" hele tiden. Det er tydeligvis en vifte som går hele tiden og som ikke er direkte støysvak. Jeg vil gjerne få ned støyet på et akseptabelt nivå, i verste fall kan jeg tenke meg å bytt de komponentene som bråker mest. Så viftene går selv om PC-en er av? Er det helt sikkert at det ikke er en harddisk som forårsaker støyen? Om det er vifta på skjermkortet som bråker vil jeg vel si at dette er mer eller mindre normalt. Om det derimot er en kabinettvifte eller vifta på prosessorkjøleren som bråker kan du enkelt bytte disse med et par Noctua-vifter e.l. Et annet alternativ er å skaffe en viftestyring (trenger ikke være noe dyrt) for at viftene ikke skal spinne så fort og lage mye støy. Nei, det er vist ikke hele tiden. Jeg fant ut at bråket ikke begynner før etter at PCen har gått litt. (Det er min sønns PC og jeg har bruker den ikke noen særlig, men jeg hører at den bråker) Det altså ikke strømforsyningen eller kabinettviften, men rimeligvis CPU-en eller skjermkortet. Det er sikkert ikke unormalt, men man skal vell ikke trenge hørselvern for å bruken PC-en!? Jeg har ikke hatt tid til å se på det, men jeg skal sjekke hvilkne vifte det er som bråker så fort jeg får sjans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå