Gå til innhold

Trengs det ny ruter?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har altibox hjemme. Det funker veldig bra, men har et problem da ;).

Når jeg bruker en data på nettet så går det helt fint , men viss det er 2eller3 så oppstår det problemer med at sidene ikke lastes inn osv.

På ruteren står det 54mbt prs. Vet ikke hvor gammel den er osv, men kan det være ruteren som stopper nettet? Viss ikke noen som har forslag til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som en ustabil router. Kunne jo være interessant å høre hva slags type det er.

Se om det står en merkelapp under med type og betegnelse. Eks: Linksys WRT54G.

Du bør vel uansett vurdere en raskere router enn 54Mbit (11g), for den yter ikke mer enn ca 10-15Mbit.

Skal du kjøpe en ny, så velg en som støtter de nye standardene og som tåler bittorrentbruk.

Eks: Netgear WNDR3700, ASUS RT-N16, Buffalo WZR-HP-G300NH. Alle disse er gode routere.

Lenke til kommentar

Anbefaler heller Asus RT-N12 som du får for under 400. Den har 32MB RAM og støttes av tredjeparts firmware om du skulle behøve mere stabilitet eller funksjoner.

For the WNR2000, I just fired up IxChariot and ran a four hour test with the throughput script running simultaneously up and downlink. Or at least I tried to run a four hour test. The first time I ran it, it ran for about an hour and 15 minutes, the second time, just under an hour and the third time for an hour and 8 minutes. For all three cases, it looked like the client and AP lost contact.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Hei takk for forslag. Må nok dessverrre holde meg til under 500. Trur vi har endel tilkoblinger så er det mange muligheter for tilkobling? Har iallefall 1 lan kabel og 1 trådløst nett.

Edit: Ser at det var 4 lan og 1 internett kobla til i routeren, men trur berre en lan er i bruk

Endret av freakinout97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...