JayP Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hei:) Har hatt lyst på gamer PC i lang tid nå, Men har ikke hatt pengene til å finansiere et slik kjøp. Men nå har jeg spart opp ca 15K og vil ha det råeste du får tak i til den prisen per dags dato. Har ikke noe erfaring med å bygge selv men håper det skal gå bra Håper noen av dere kan være så snille å sette opp en liste med det dere synst er top notch. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Den er grei. Trenger du OS, skjerm, tastatur osv? LItt greit å vite med tanke på budsjettet ditt og hva det skal inkludere Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk Trenger ivertifall skjerm og OS. Tastatur, mus og høytalere har jeg, så det skal ikke du tenke på. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Litt greit om du ser litt på forskjellige kabinetter, JayP. Om du driter i åssen det ser ut er jo det greit, men hvis ikke blir det vanskelig for andre å velge for deg. Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg driter forsåvidt opp i hvordan det ser ut bare jeg får plass til alt inni... Men på den andre siden hadde det vært tøft med dette kabinettet jeg fann i en annen tråd: https://prisguiden.no/produkt/111172 men visst det gjør sånn 15-16K blir umulig, kan dere bare velge ett alle komponentene passer i. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Harddisk da? Noen ønsker om størrelse? Driver og fikler med et oppsett til deg nå. Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 1-1,5 tb hadde vell vært best. Har veldig lyst på SSD også. Lenke til kommentar
SaitekQ Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Hvis jeg var deg ville jeg valgt en AMD CPU da disse fungerer veldig bra til gaming, til en billig penge kontra Intel. Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Nei ikke vet jeg. Eneste jeg vet er at jeg SKAL kjøre alle nyere spill på det høyeste! Så mye det lar seg gjøre ivertifall til den prisen. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Edit2: Sånn, nå har jeg ordnet strøm i maskina di også.. Klarer i grunnen ikke å forsvare de høye prisene til i7, så droppet bare oppsettet. Som jeg sa, du kan alltids droppe SSD og velge et billigere kabinett og kjøpe et HD 5970 i stedet, men det vil jeg ikke anbefale om du ikke skal ha mer enn en skjerm. Et HD 5870 makser alt på 1920x1080 med unntak av Crysis, hvor man begynner å nærme seg 20fps. Ang 6-kjerners CPU, så vil du ikke trenge dette til gaming, men siden den bare er 300,- dyrere enn en 965, hvorfor ikke liksom? http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=97dfc7c0c4eb4ee8aa6ae2f754a17c20 Endret 25. juli 2010 av Benny 1 Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 https://prisguiden.no/profil/lister/116784 Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Ser bra ut dette! Men hva vet jeg? Må bare stole på dere. Begge de oppsettene så ganske like ut(?), bare bigggan sitt var uten skjerm. Har ikke tenkt å bruke flere skjermer nei, så tror jeg beholder kabinettet. Får det plass til alt da? trenger jeg noe ekstra kjøling? Å er det billigst å bare kjøpe alt fra dustin? Tenker på frakt å sånn... Endret 25. juli 2010 av JayP Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Tror Amentio er billigere, men kundeservicen deres er dritt. Har bestilt, vet ikke, 6-7 pakker fra Dustin kanskje, og alle har kommet i posten i god tid. En kompis av meg bestilte fra Amentio siden han ville spare 200,- selv om jeg frarådet han det. Han fikk PCen sin 1 måned forsinket. Tror Dustin har 100,- i frakt eller noe sånn på alle pakker. Aldri betalt mer selv hvertfall. Oppsettene våre er ganske like ja, men bigggan har valgt en X4 og et Crosshair IV Formula. X4en er jo grei og funker sikkert bedre til gaming kontra prisen, men vil påstå at et IV Formula er overkill og ikke noe vits i om du ikke tenker å kjøre en drøss med skjermkort i Crossfire. Hovedkortet jeg valgte støtter 2 skjerkort i Crossfire, som er det mest vanlige. Du vil få plass til alt i kabinettet. Ekstra kjøling er jo kjekt, men det får du velge selv. Har en NH-U12P fra Noctua til prosessoren selv, og CPU ligger rundt 20c idle og 25c med firefox/div små programmer oppe. Edit: Ah, blingset på strømforsyningen i oppsettet mitt. Corsair HX er bedre enn TX. Endret 25. juli 2010 av Benny Lenke til kommentar
tmg Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Skal ikke blande meg så mye inn i selve pcen, men ang. Amentio. Jeg hadde flaks og fikk alt relativt fort, kompisen min fikk ikke pcen sin før etter 1 mnd eller mer. I ettertid har jeg funnet ut at det gjelder ganske mange, så hvis du er som meg; utålmodig, så er ikke amentio verdt risikoen Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Tusen takk for all hjelp! Tror jeg velger ditt oppsett jeg da Benny, og bare bestiller alt fra Dustin, viss det ikke er noe å utsette på. Gidder ikke å vente lenger en jeg behøver bare for å spare noen hundrelapper. Men viss jeg f.eks vil kjøre Crysis på fullt, hvor mye må jeg oppi da? Hjelper det å bare kjøpe ett bedre skjermkort isåfall? Unnskyld viss jeg spør for dumt her Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ville kjøpt et ekstra HD 5870 da. Er bare å plugge det i og installere, ekspansjonsspor og strømkabler er der allerede. Men ja, du kan velge å kjøpe et bedre skjermkort også. Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Hva er best av å kjøpe én Sånn: http://www.dustinhome.no/pd_5010369757.aspx eller to 5870 da? Det overstiger budsjettet mitt litt da, menmen... Å tviler på at 5970en passer i kabinettet, så må vell velge et nytt kabinett da eller? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) 2 5870 og ett 5970 yter omtrent likt, noen ganger er det ene bedre, noen ganger ikke. Usikker på hva som er den beste løsningen. Leste et review av kabinettet, og du får lett inn et 5970 der. Endret 25. juli 2010 av Benny Lenke til kommentar
JayP Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Men da tror jeg den beste løsningen er å bare bestille ett 5870 og heller kjøpe meg ett til om jeg finner ut at jeg trenger det en annen gang Takk for all hjelp! Bestiller så fort jeg kan nå Lenke til kommentar
Arne2008 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 hei Beklager blande meg i emne Tenkte kjøpe nesten samme pc såm JayP Det jeg fårandret på min handlevogn er Kabinett, 4gb mer minne og Cpu kjøler Er denne Pcen bra ? Går alle delene bra sammen Link https://www.dustinhome.no/Checkout.aspx er CPU kjøleren bra eller kan jeg finne noe biligere og bedre ? Vist jeg kjøper alle delene fra Dustinhome kan de bygge den eller må jeg bygge selv ? beklager blanding i emne Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå