pepsimax007 Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Jeg holder på å laget et system som legger inn et ukjent antall rader i en tabell. Tabellen har både time og datestamp i to forskjellige kolonner. Å summerer antall rader fra siste time er lett, men hva gjør jeg hvis jeg skal hente ut data fra f.eks siste 12 timer? For å lage en graf over antall inserts , hver time, de siste 24 timer? Sånn at jeg får følgende data: -1 time: 556 -2 timer: 2323 -3 timer: 25 -4 timer: 232 Slik at jeg kan puttet dette i en graf. Tabellen ser egentlig bare slik ut id, inserted_data text, date DATE, time TIME Lenke til kommentar
Tiooso Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 (endret) Du kan sikkert bruke noe som ligner på dette i spørringen mot basen: Select count(ID) as Antall, Time from tabell group by Time Du må i allefall telle sammen med count og gruppere på timene med group. PS: nei, du har definert time som TIME. Da må du nok gjøre det annerledes. Da har du hele tiden i time. Kanskje at du legger alle registreringene inn i en tabell og så løkker du gjennom denne og finner skillene mellom timene.. Endret 26. juli 2010 av Tiooso Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå