AnaXyd Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Har begynt å sikle litt på SSD, da jeg har lyst på en disk som er pissrask og en oppstartstid som er gull. Jeg har en Raptor disk idag på 150g, men den bråker jo vanvittig mye. Jeg har heller ikke merket noen ekstrem forskjell fra denne på 10000rpm vs mine andre disker. Så, er det jo greit å kjøpe den SSD'n som er mest "bang of the buck". Jeg har lest meg igjennom stickyer her inne, og har forstått at Intel sine disker er knallsaker. Men det virker som de har vært på topp ganske lenge, og vil ikke da teknologien være gammel der snart? Det er ingen andre disker som har begynt å bli like bra som Intel sine for tiden? Sjekket ut denne testen fra HW: http://www.hardware.no/artikler/corsair_force_f120/76179/5 Og de konkluderer med at denne Corsair Force F120 er meget bra, men for noen hundrelapper ekstra får man Intel sin 160gb versjon som både er raskere og mer plass på. Leste også en test i bladet Komputer for alle, og da har de testet Corsair Reactor R120, og gir denne en toppkarakter. Ser også at denne har en USB port, som gjør at den også blir en ekstern disk, og gjør kloning av disker meget enkelt. Så hva mener dere? Er det like greit å kline til med Intel, eller er Corsair R120 eller F120 like bra? R120 koster forresten 2100kr nå. Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Intel sine SSD'er er fortsatt knallgode ja. Det som først og fremst avgjør hvor god en SSD yter, er hva slags kontroller den er utstyrt med. Den Corsair Force som Harware har testet har en SF 1200 kontroller - som er regnet for å være meget bra (lik Vertex 2). Corsair Reactor har en JMicron kontroller som jeg ikke tror er noe særlig (de har iallefall hatt dårlige kontrollere). Jeg hadde styrt unna. Den høyst sannsynligvis beste SSD'en på markedet er utvilsomt Crucial C300. Les test av den her 64GB - ca 1200,- 128GB - 3000,- 256GB - ca 5500,- Den på 256GB yter best. Har lest tilbakemelding fra en her på forumet som har Intel X25 og Corsair C300 , Corsairen er helt klart foretrukket. Endret 25. juli 2010 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå