TheaEmilie Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Ettersom at jeg tilbringer store deler av sommeren i Spania har jeg kjøpt meg en ny bikini, fargen hvit. Like ved der vi har leillighet er det et stort basseng, der alle naboene kan bade. Men etter at jeg badet der ble bikinien min gul, hva kan årsaken til dette være? Bassenget inneholder klor! Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 (endret) Selv har jeg opplevd å få hvite flekker på grå joggebukse og rosa flekker på svarte og grå bomulssokker etter å ha vasket badet med klor. Jeg ser ikke bort ifra at det kan være kloren som farger klærne. Endret 25. juli 2010 av srbz Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 kanskje noen har tissa i basenget Lenke til kommentar
TheaEmilie Skrevet 25. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2010 Hmm.. skal ikke se bort i fra det.. men skal ikke klor bleike klær? mange små barn som bader.. "Skummelt" Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 kanskje noen har tissa i basenget Garantert noen som har tisset i bassenget. At det skulle farge bikinien gul derimot høres litt rart ut. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 25. juli 2010 Del Skrevet 25. juli 2010 Vist noen tisser i bassenget så blir det vel lilla eller noe sånt? Det er vanlig å tilsette et stoff slik at man ser når noen gjør det. Lenke til kommentar
Ville Vonca Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er forårsaket av klor. Klor etterlater gule flekker på hvite kunstfibertekstiler. Skylte/vasket du badetøyet etter bruk? Nå som skaden allerede er skjedd er det ikke mye man får gjort, men du kan lese litt på følgende side: http://laundry.about.com/od/laundryproblems/f/bleachyellowing.htm Lenke til kommentar
Lisbeth g Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 ei. Jeg vasket min i blandig av varmt vann, bakepulver og salo....den ble helt fin etter en maskinvask etter behandlingen...Lisbeth 1 1 1 Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Merkelig å lage badetøy som reager sånn med klor, sannsynligheten for at den kommer i kontakt med klorbasseng en eller annen gang er ganske stor Lenke til kommentar
tingo Skrevet 13. juli 2023 Del Skrevet 13. juli 2023 Wow - gjennoppliving av en 12 år gammel tråd. Det er ikke alle bikinier som er laget for å være badetøy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 13. juli 2023 Del Skrevet 13. juli 2023 Det ville vært morsomt å høre hvordan det gikk med badetøyet til TheaEmilie 13 år etter. Ble den hvit igjen eller forble den gul 👍 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå