Gå til innhold

Godkjent skjermkort?

Anbefalte innlegg

Kjøpte GRID her i forrige uke og til min store skuffelse fant jeg ut at grafikkortet mitt ikke er nevnt som en av de som er støttet av spillet. Tok det for gitt at det ikke skulle være noe problem da jeg kjøpte maskina mi for ca et år siden.

Grafikkortet mitt er av typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388744

Syns det er rart at dette ikke er støttet da spillet er eldre enn selve kortet!

Tror jeg da returnerer spillet i og med at jeg ikke ser poenget i å skifte skjermkort. Det ghr fått mye skryt og jeg trodde jeg investerte i et av de bedre kortene. Har overhodet ikke hatt problemer med andre spill så er fornøyd sånn sett men strek i regninga at ikke GRID funker:-s

Endret av mustang74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjermkortet der skal klare GRID helt fint det, husket å oppdatere driveren ?

Hei,

Jada har det. Var et par oppdateringer som jeg gjorde. Hjalp ikke når jeg prøvde kjøre det etter det. Må kanskje slette spillet og prøve på nytt?

Slette og installere altså hehehe

Men uansett...skjermkortet står ikke nevnt som en av de støttende på baksiden av spillet...hmm

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

De nevner ikke alle mulige skjermkort som er støtta, de nevner noen minimumskrav. Altså noen eksempler, eller skjermkort som er bedre enn de som er nevnt. Men et 4870 burde holde i massevis. Hva er feilen? En feilmelding? Da kan du prøve å google den

Lenke til kommentar

De nevner ikke alle mulige skjermkort som er støtta, de nevner noen minimumskrav. Altså noen eksempler, eller skjermkort som er bedre enn de som er nevnt. Men et 4870 burde holde i massevis. Hva er feilen? En feilmelding? Da kan du prøve å google den

Ok, så det er ikke alle kort som nevnes da vet jeg det:-p

Får ikke no feilmelding. Det som skjer er:

- spillet lastes inn (intro etc)

- jeg setter opp en spillerprofil med navn etc

- velger lagre for første gang før det skjer noe som helst.

- så står det "loading, please wait"....i evigheter. Ventet 20min på det meste.

Ser ikke ut til at det vil starte i det hele tatt

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Det skjermkortet holder i massevis som sagt. Jeg kjørte det med en eldre model av det kortet og det gikk glatt. Så siden den bare loader, prøv å installere det på nytt.

Har gjort det 2 ganger allerede uten nevneverdig forskjell.

Kanskje det er jo feil med selve spillet da

Lenke til kommentar

Hmm oppdatert skjerdriver? ja ser sånn ut.

Oppdatert directx eller hva det heter?

Går di andre spillene dine glatt? Virker som en bug eller noe i spillet.

Du bruker ikke crack?

DirectX skal vel oppdateres under installering hvis spillet finner ut det er en eldre versjon enn den som skal installeres. Så dette har i såfall skjedd automatisk.

De andre spilla går glatt. Bruker ikke crack. Bestilte spillet fra cdon.com for ikke mange dager siden. Faen

Kan jo være en instilling på skjermkoret da kanskje, men jeg aner ikke hva:-s

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

prøv å kjøre det i kompablitetstmodus med xp/vista?

Hvordan gjør jeg det da?

Høyreklikk på ikonet>Egenskaper> kompablitet sliden.

Hmm hadde bare følgende valg: win95, 98, 2000 og NT

Ingen av de...ser ikke no poeng i å gjøre no valg her

Kjørte "can you run it" og fant ut jeg skal kunne kjøre spillet uten problemer. Ergo må det ligge en feil et sted

Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg det da?

Kjørte "can you run it" og fant ut jeg skal kunne kjøre spillet uten problemer. Ergo må det ligge en feil et sted

Ja du skal kunne kjøre det fint, men du kommer ikke lengre enn til loading skjermen har jeg rett? Hakker/lagger det når du lager bruker? Skal ikke ta lang tid å lage bruker loakalt værtfall( Uten internett)

Prøv dette

http://community.codemasters.com/forum/grid-tech-support-1020/285984-grid-not-working-other-kind-crash.html

Endret av Icedragon520
Lenke til kommentar

Hvordan gjør jeg det da?

Ja du skal kunne kjøre det fint, men du kommer ikke lengre enn til loading skjermen har jeg rett? Hakker/lagger det når du lager bruker? Skal ikke ta lang tid å lage bruker loakalt værtfall( Uten internett)

Jada, spillet lastes inn det men ikke lenge nok til at jeg får opp options-menyen og slikt. Får opprettet en profil (med navn, kallenavn etc) før jeg trykker "create new profile"....dette lagres, og spillet lastes videre men kommer aldri lengre enn "loading, please wait"....

(hakker ikke i det hele tatt under noen omstendigheter)

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...