Gå til innhold

Søke ny skoleplass når du allerede har fått plass

Anbefalte innlegg

Jeg kom meg inn på en linje på HIST nå, men skal i militæret senere i sommer. Der har jeg tenkt å ta opp igjen R2 for å skaffe meg en 4er som man trenger på sivilingeniør-linjene på NTNU.

Det jeg lurer på er om det det er mulig å takke ja til plassen på HIST i år, men som jeg utsetter pga. av militæret, men at jeg søker på NTNU til våren igjen? Leste et sted at det kan være en fordel at man har en konkret studeiplass for å søke hybel så tidlig som mulig?

Hvis det ikke er mulig så kommer jeg jo inn på HIST til neste år også, med enda større margin pga. poengene man får i militæret...

Noen som vet sikkert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du søker på vanlig vis til neste år. Hvis du har reservert plass på et studie, sender du inn dokumentasjon på dette. Du vil da garantert være kvalifisert for det studiet, de vil se bort i fra poengkrav. Men om du har prioritert andre studier (f. eks. siving på NTNU) høyere, faller alle tilbud fra lavere prioriterte studier bort, også det du har reservert. Men hvis du ikke kommer inn på NTNU så kommer du garantert inn der du har reservert (sett at du husker å sende inn dokumentasjon).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...