Hoffnarren Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Kan jeg bruke Nikon Coolpix 3100 som web kamera? Hva må jeg gjør? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 Nei du kan ikke bruke 3100 som webkamera! Lenke til kommentar
saerdna Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Alt er vel relativt, og ditt kontante svar om at Coolpix 3100 ikke kan brukes som webkamera var vel å trekke litt kjappe konklusjoner. Jeg kjenner flere som bruker Nikons tilsvarende coolpixmodeller med komposittvideo ut som webkamera. Jeg har selv forsøkt å få dette til med MSN Messenger 6.0 og har ikke lykkes ennå. Men ved å koble denne til en captureenhet (video in) på f. eks et graifkkort med en slik inngang eller et dedikert analogt capturekort så vil dette være mulig... Da er spørsmålet; hvorfor skal man gjøre dette når et webkamera koster en slikk og ingenting og i tillegg tilbyr enklere tilkobling. Den enkleste grunnen er at man slipper 300 kr til et dedikert webkamera. Du vil i tillegg kunne benytte f.eks vidvinkeladapter, noe som vil kunne gjøre bildet større. Du kan også stille hvitbalanse, noe som KAN gi et bedre resultat enn en del av de billige webkameraene. Får du det ikke til på første forsøk er likevel den beste og billigste (tid er penger - jeg har brukt mye tid for å forsøke å få dette til) løsningen å kjøpe et dedikert webkamera, men i teorien burde ikke det å bruke CP3100 eller noen av de andre coolpixmodellene som webkamera være noe særlig vanskelig. Noen får det til på første forsøk. Andre, meg inkludert, træler noe voldsomt for å få dette til... Mitt tips er; prøv forskjellige type programvare hvis MSN Messenger ikke er av betydning for deg. Har du ikke video-in på grafikkortet ditt og har råd; kjøp deg et dedikert webkamera... Lykke til! Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 26. august 2003 Del Skrevet 26. august 2003 Svarte jo jeg! Han spurte om man kunne bruke 3100 som webcamera, noe man ikke kan hvis man ikke har video ut på skjermkortet, kanskje litt konstant svar men... Forresten 3100 kan ikke bruke vidvinkel adapter :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå